لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۹

داعش مسئولیت انفجار ها در عراق را بر عهده گرفت


محل یک انفجار در بغداد (عکس آرشیو)
محل یک انفجار در بغداد (عکس آرشیو)

انفجارها در بغداد و دیگر نقاط عراق در روز دوشنبه دست کم ۴۵ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت. گروه «حکومت اسلامی» یا داعش مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفته است.

به گزارش رویترز در روز دوشنبه ۲۱ دی، ساعاتی پس از انفجار در بازارچه‌ای در شمال شرق بغداد، گروه «حکومت اسلامی» در بیانیه‌ای با برعهده گرفتن مسئولیت آن، گفت «جمعی از کافران را» هدف قرار داد.

در جریان این انفجار انتحاری و انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی این مرکز خرید در محله عمدتا شیعه نشین«الجدیده»، دستکم ۱۸ نفر کشته شدند. شمار زخمی‌ها ۴۰ نفر گزارش شده است.

یکی از مقام‌های ارشد پلیس به خبرگزاری‌ها گفته بود مهاجمان عده‌ای را در این مرکز خرید به گروگان گرفتند و زمانی که ماموران امنیتی به آن‌ها نزدیک شدند سه نفر از گروگان‌ها را کشتند. اما فرمانده مرکز فرماندهی عملیات بغداد، گروگان گیری در داخل مرکز خرید را تکذیب کرده است.

روز دوشنبه در شهر مقدادیه در استان دیاله در شرق عراق هم دو بمب منفجر شد که به گزار ش خبرگزاری فرانسه، دستکم ۲۰ کشته و ۵۰ مجروح برجای گذاشت.

گروه داعش مسئولیت این انفجارها را نیز برعهده گرفت.

همزمان هفت نفر هم در انفجاری در حومه جنوب شرقی بغداد کشته شدند.

این انفجارها و حمله به مرکز خرید در بغداد، در حالی رخ می دهد که دولت عراق اخیرا اعلام کرد شهر رمادی در غرب این کشور را از داعش پس گرفته و نیروهای دولتی خود را آماده حمله و پس گرفتن موصل از این گروه می کنند.

موصل، دومین شهر بزرگ عراق، حدود دو سال است که در کنترل داعش است.

XS
SM
MD
LG