لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۸

 عامل تیراندازی میشیگان بازداشت شد


پلیس میشیگان در آمریکا اعلام کرد که بامداد یکشنبه موفق شدند یک مرد ۴۵ ساله را که با تیراندازی در شامگاه شنبه دستکم هفت نفر را کشت، دستگیر کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این مرد حدود ساعت ۶ عصر شنبه سوار بر اتومبیلی در منطقه «کالامازو» در ایالت میشیگان شروع به تیراندازی در پارکینگ یک رستوران، یک نمایندگی فروش اتومبیل فورد و یک مجتمع ساختمانی کرد که در جریان آن دستکم هفت نفر کشته شدند.

یک دختر ۱۴ ساله و ۴ نفر دیگر در مقابل رستورانی در کالامازو، و یک پدر و پسر هم در داخل نمایندگی فروش خودرو به قتل رسیدند.

یک زن هم در تیراندازی به داخل مجتمع آپارتمان به شدت زخمی شد که حالش وخیم گزارش شده است.

رئیس پلیس منطقه به رسانه‌ها گفته است که تصور نمی‌کنند تیرانداز افراد خاصی را هدف قرار داده بلکه به نظر می‌رسد که بدون تمایزی شلیک می‌کرده است.

او همچنین گفت که این فرد در موقع بازداشت مقاومتی نکرد و چند اسلحه نیز در داخل اتومبیلش پیدا شد.

تیراندازی شنبه شب در میشیگان یکی از آخرین موارد این گونه تیراندازی‌ها و حملات مسلحانه در آمریکاست که در سال‌های اخیر مکرر رخ داده است.

از جمله آنها حمله مسلحانه در آذرماه امسال به یک مرکز بهزیستی در شهر سن برناردینو در ایالت کالیفرنیا بود که ده‌ها کشته و رخمی بر جا گذاشت و گروه حکومت اسلامی نیز مسئولیت آن حمله را برعهده گرفت.

اندکی پیش از آن هم در جریان تیراندازی یک مرد مسلح در داخل یک کلینیک سقط جنین وابسته به برنامه تنظیم خانواده سه نفر از جمله یک مامور پلیس کشته‌ شده بودند.

در یکی از موارد قبل از آن نیز در خردادماه، تیراندازی یک مرد سفیدپوست به سوی حاضران در کلیسای تاریخی سیاه‌پوستان در شهر چارلستون ایالت کارولینای جنوبی تنش زیادی را در این شهر برانگیخت. در آن حمله ۹ نفر از جمله کشیش کلیسا به قتل رسیدند.

حملات مسلحانه مکرر به ادارت، مراکز بهداشتی و رفاهی، مدارس و کالج‌ها و یا تک تیراندازی‌های بدون تمایز به سوی مردم در خیابان‌ها و مراکز خرید در آمریکا سبب شده تا مخالفان تملک خصوصی اسلحه یا خواستار منع کامل آن و یا سختتر کردن مقررات فروش آن شوند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نیز در طول ریاست جمهوری خود در همین زمینه تلاش کرده اما با مخالفت شدید لابی قوی طرفدار مالکیت خصوصی اسحله روبرو شده است.

آقای اوباما سرانجام در دی ماه امسال مقررات جدیدی را برای کنترل مالکیت اسلحه به منظور کاهش خشونت‌های ناشی از آن اعلام کرد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت که این مقررات را در چارچوب اختیارات خود و بدون نیاز به تصویب کنگره ابلاغ کرده است.

XS
SM
MD
LG