لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۲

تیراندازی «جنون‌آمیز» یک سرباز چهار کشته بر جای گذاشت


کلاس قرآن سربازان وظیفه در کانون اصلاح و تربیت یاسوج
کلاس قرآن سربازان وظیفه در کانون اصلاح و تربیت یاسوج

استانداری کهگیلویه و بویراحمد روز شنبه، ۲۷ شهریورماه، از وقوع یک حادثه تیراندازی در کانون اصلاح و تربیت یاسوج خبر داد که در جریان آن چهار نفر کشته و دو نفر نیز مجروح شدند.

قربانیان این حادثه که شامگاه جمعه ۲۶ شهریورماه به وقوع پیوست، حامد آهون، حسین یزدان‌پناه و افشین کمالی نام دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، یک سرباز با نام اختصاری «آ. پ» متولد شهرستان گچساران را عامل این حمله مرگبار معرفی کرده و گفته است که وی برای گذراندن دوره سربازی خود در کانون اصلاح و تربیت یاسوج خدمت می‌کرد.

به گفته معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد، این سرباز پس از «اقدام جنون‌آمیز» خود با شلیک گلوله به زندگی خود نیز پایان داده است.

فتاح محمدی در ادامه گفت که علت و انگیزه این حادثه هنوز مشخص نیست و اقدامات لازم در این‌ باره تا مشخص‌شدن نتیجه ادامه خواهد داشت.

مهدی انصاری فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این‌ باره به خبرگزاری ایسنا گفت: «کانون اصلاح و تربیت زیر نظر سازمان زندان‌های قوه قضاییه است و ربطی به نیروی انتظامی ندارد.»

همزمان علی عباس فلاحتی مطلق، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان کهگیلویه و بویراحمد، نیز با تأیید این که این سربازان مربوط به حوزه سازمان زندان‌ها هستند، به خبرگزاری ایرنا گفته است که تحقیقات درباره علت حادثه از سوی کارآگاهان جنایی، دستگاه قضایی و دادستان نظامی استان همچنان ادامه دارد.

وی همچنین از اتخاذ تدابیر لازم برای برقراری امنیت و آرامش بیشتر در شهرستان و زندان یاسوج خبر داد.

کانون اصلاح و تربیت یاسوج در ۱۰ کیلومتری این شهر و در منطقه مادوان واقع است.

XS
SM
MD
LG