لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۸

آخرین وضعیت زندانیان سیاسی و عقیدتی در اعتصاب غذا


خبرها از ایران حاکی است تعدادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی پس از هفته‌ها و ماه‌ها سرانجام به اعتصاب غذای خود پایان دادند اما برخی از آنان هنوز در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

علی شریعتی، فعال مدنی زندانی یکی از این افراد است که خانواده‌اش نگران وضعیت سلامت او هستند و علاوه بر طوفان توییتری که طی دو سه روز گذشته برای نجات جان علی شریعتی برپا شده است، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم از قوه قضاییه خواستار رسیدگی به وضعیت او شده‌اند.

آرش صادقی که روز سه‌شنبه در پی آزادی موقت همسرش، پس از ۷۱ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد، هنوز در زندان به سر می‌برد و گلرخ ابراهیمی ایرایی در گفت‌وگو با رادیو فردا ابراز امیدواری کرد که همسرش طی روزهای آینده با انجام مراحل اداری مربوط به تامین وثیقه، به مرخصی درمانی اعزام‌ شود.

محمدعلی طاهری، بنیانگذار زندانی عرفان حلقه هم به گفته خانواده‌اش در پی قول مساعد مسئولان قضایی مبنی بر رسیدگی مجدد به پرونده‌اش، پس از گذشت بیش از دوماه به اعتصاب غذای خود پایان داد.

اعتصاب غذای سعید شیرزاد فعال مدنی زندانی، نزار ذکا شهروند لبنانی زندانی در ایران و محمدرضا نکونام روحانی منتقد در زندان قم همچنان ادامه دارد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:05:45 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG