لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۲

جایگاه حقوق بشر در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶


گروهی از هواداران روحانی پلاکاردهایی در حمایت از زندانیان عقیدتی در دست داشتند، سه شنبه ۱۹ اردیبهشت، تهران
گروهی از هواداران روحانی پلاکاردهایی در حمایت از زندانیان عقیدتی در دست داشتند، سه شنبه ۱۹ اردیبهشت، تهران

دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران مانند دوره‌های گذشته با ارائه برنامه‌ها و وعده‌هایی از سوی هریک از نامزدهای تایید صلاحیت‌شده همراه است.

وعده‌هایی ازجمله رفع مشکلات اقتصادی، حمایت از اقشار ضعیف، اشتغال‌زایی،‌ بهبود وضعیت بهداشت و آموزش، احترام به حقوق اقلیت‌ها و آزادی رسانه‌ها.

وعده‌هایی که به گفته برخی از مدافعان حقوق بشر معمولا در سخنرانی‌های انتخاباتی نقشی پررنگ دارد اما بعدها در همان مرحله گفتار باقی می‌ماند.

و انتخابات این دوره با نامزدهایی همراه است که قبلا عهده‌دار سمت‌هایی کلیدی بوده‌اند. حسن روحانی، ابراهیم رییسی، محمدباقر قالیباف، اسحاق جهانگیری، مصطفی میرسلیم و مصطفی هاشمی‌طبا.

پس از گذشت ۳۸ سال از تاریخ جمهوری اسلامی، دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در ایران در شرایطی برگزار می‌شود که ایران بیشترین سرانه اعدام را در جهان دارد، یکی از پنج زندان بزرگ جهان برای فعالان رسانه‌ای ست و در رده‌بندی گزارشگران بدون مرز درباره آزادی رسانه‌ها در میان ۱۸۰ کشور مورد بررسی در جایگاه ۱۶۵ قرار دارد.

رادیو فردا در گفت‌وگو با نسرین ستوده وکیل دادگستری در تهران، هادی قائمی مدیر کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، رضا معینی مسئول بخش ایران در گزارشگران بدون مرز، عبدالکریم لاهیجی حقوقدان، محمود امیری مقدم رئیس سازمان حقوق بشر ایران، تقی رحمانی فعال سیاسی، و حسین قاضیان جامعه‌شناس، به بررسی جایگاه حقوق بشر در انتخابات ریاست جمهوری در ایران و دیدگاه نامزدهای این دوره پرداخته است:

جایگاه حقوق بشر در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶
please wait

No media source currently available

0:00 0:20:30 0:00
لینک مستقیم

صفحه ویژه انتخابات ۹۶

خبرها و گزارش‌های مرتبط با انتخابات ۹۶ را در صفحه ویژه رادیو فردا دنبال کنید.

XS
SM
MD
LG