لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۳

اوج گیری شالکه در جاده های بوندس لیگا


تيم پر هواخواه شالکه از سال ۱۹۵۸ تا کنون قهرمان آلمان نشده است.
تيم پر هواخواه شالکه از سال ۱۹۵۸ تا کنون قهرمان آلمان نشده است.
به گزارش خبر گزاری فرانسه تيم پر قدرت شالکه ۰۴ با پيروزی دو بريک بر رقيب محلی اش بوخوم، به هدف قهرمانی خود در بوندسليگا (قهرمانی دسته اول آلمان) گامی ديگر نزديک شد.

گل های رافينيا، دفاع راست برزيلی و پيتر لاونکراندز، بازيکن بين المللی دانمارکی، تضمين کننده چهارمين پيروزی پياپی برای پيشتازان شالکه بود. شالکه که در سال ۲۰۰۵ نايب قهرمان بوندسليگا شد، تا پيش از مسابقه های شنبه ، پنج امتياز بيش از وردر برمن و اشتوتگارت و شش امتياز بيش از بايرن مونيخ ، مدافع عنوان قهرمانی، داشت.

بعد از گل هشيارانه ای که رافينيا ، بازيکن ۲۱ ساله به ثمر رساند، تيم ميزبان پيش افتاد. رافينيا، که با قرار دادی پنج ميليون يورويی از کوريتيبا به آلمان آورده شد، در دقيقه ۱۹ گل خود را پس ازدريافت پاس هشيارانه هليل التينتوپ با پاشنه پا، به ثمر رساند.

رافينيا، که در مسابقه های قهرمانی جوانان جهان فيفا در تيم زير ۲۰ سال برزيل جلب نظر کرده بود، با رقص سامبا ، گل با ارزش خود را جشن گرفت. در دقيقه ۲۷ شالکه برتری خود را تثبيت کرد. در اين هنگام لاونکراندز، بازيکنی که تابستان گذشته از تيم رنجرز خريداری شد، توپی را از بين پاهای دروازه بان به درون دروازه کوبيد.

تئوفانيس خکاس، بازيکن بين المللی يونانی، چهار دقيقه بعد از شروع نيمه دوم با زدن ششمين گل خود در اين فصل ، يک گل را برای بوخوم پاسخ داد.

در دقيقه ۶۶ شالکه به دليل خطای هايکو بوتشر، صاحب يک ضربه پنالتی شد، اما لوان کوبياشويلی آن را هدر داد.

تيم پر هواخواه شالکه از سال ۱۹۵۸ تا کنون قهرمان آلمان نشده است.

تيم وردر برمن، که در ليگ قهرمانان اروپا ۰-۱ چلسی را شکست داد، شنبه ميزبان تيم آرمينيا بيله فلد بود . بايرن مونيخ هم به خانه هامبورگ قعر نشين سفر کرد.اشتوتگارت در زمين خود در برابر تيم مشکل دار بوروسيا مونشن گلادباخ بازی داشت.
XS
SM
MD
LG