لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۴

نامزدهای سیمرغ بلورین جشنواره فجر معرفی شدند


بيست و پنجمين جشنواره بين‌المللی فيلم فجر که از ۱۲ بهمن در تهران آغاز به کار کرده است در ۲۲ بهمن به کار خود پايان می دهد.
بيست و پنجمين جشنواره بين‌المللی فيلم فجر که از ۱۲ بهمن در تهران آغاز به کار کرده است در ۲۲ بهمن به کار خود پايان می دهد.

هيات داوران بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر نامزد های دريافت سيمرغ بلورين را اعلام کرد. فيلم سينمايی «روز سوم» به کارگردانی محمدحسين لطيفی در ۱۲ رشته نامزد دريافت جايزه سيمرغ بلورين بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر شد .


بعد از «روز سوم»، فيلم‌های «خون بازی» رخشان بنی اعتماد و محسن عبدالوهاب در هشت رشته، «مينای شهر خاموش» اميرشهاب رضويان در هفت رشته و «پابرهنه در بهشت» بهرام توکلی در شش رشته، بيشترين تعداد نامزدی را دارند .



«روز سوم» به کارگردانی محمدحسين لطيفی در ۱۲ رشته نامزد دريافت جايزه سيمرغ بلورين بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر شد .

در اين ميان تعدادی از فيلم‌ها که پيش از آغاز جشنواره انتظار می‌رفت، در بخش های زيادی نامزد دريافت جايزه شوند، صرفا در يکی دو رشته نامزد شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به «سنتوری» و «اخراجی‌ها» اشاره کرد.


فيلم جديد داريوش مهرجويی در حالی تنها در دو رشته بهترين بازيگر مرد نقش اول و بهترين موسيقی متن نامزد شد که پيش تر مهرجويی خبر از سانسور فيلم خود برای حضور در جشنواره داده بود.


نخستين تجريه کارگردانی مسعود ده‌ نمکی با وجود صدرنشينی در بخش فيلم برگزيده مردم، تنها در دو بخش طراحی صحنه و لباس و جلوه‌های ويژه نامزد سيمرغ بلورين شد.


«رييس» کيميايی از «سودای سيمرغ» خارج شد


به گزارش خبرگزاری فارس ، فیلم رییس ساخته مسعود کیمیایی به دلیل آنچه کیفیت بد صدای فیلم گفته شد از دور رقابت در بخش سودای سیمرغ خارج شد.


جواد طوسی، عضو هيات داوران جشنواره سينمای ايران، در این باره گفت «فيلم خيلی دير به هيات داوران رسيد و در نسخه‌ای که برای هيات داوران جشنواره به نمايش در آمد، صدای فيلم از کيفيت پایينی برخوردار بود و به اين دليل فيلم مورد داوری قرار نگرفت و از بخش «سودای سيمرغ» بيرون آمد.»



فیلم رییس ساخته مسعود کیمیایی به دلیل آنچه کیفیت بد صدای فیلم گفته شد از دور رقابت در بخش سودای سیمرغ خارج شد.

به گزارش سايت رسمی جشنواره فيلم فجر، مسعود کيميايی ،کارگردان فيلم رييس، طی يادداشتی از بيست و پنجمين دبير جشنواره فيلم فجر خواست با توجه به صدای نامطلوب نسخه فعلی فيلم رييس، اين فيلم در جشنواره مورد داوری قرار نگيرد .


به گزارش روابط عمومی جشنواره فيلم فجر، فيلم «رييس» روز گذشته در جشنواره به روی پرده رفت و با استقبال مخاطبان رو به رو شد.


این فیلم حدود ۷۰ درصد از آرای مردمی را به خود اختصاص داده بود.



سيمرغ های بخش بين الملل


داوران بخش بين المذاهب پيتر مالون از انگليس ، ماری فرد کريدی از لبنان و مجيد شاه حسينی از ايران ،ضمن تقدير از فيلم های آفتاب بر همه يکسان می تابد و پابرهنه در بهشت، سيمرغ بلورين اين بخش را به فيلم سينه سرخ به کارگردانی پرويز شيخ طادی اهدا کردند .


داوران بخش جلوه گاه شرق، مسابقه آسيا نيز سيمرغ بلورين بهترين فيلمنامه را به فيلم پرستوی آبی از کشور کره، سيمرغ بلورين بهترين کارگردانی به کيومرث پوراحمد برای فيلم اتوبوس شب و سيمرغ بهترين فيلم به روزهای آتش از ژاپن اهدا کردند .


در بخش جام جهان نمای مسابقه سينمای بين الملل نيز در رشته فيلم های کوتاه ديپلم افتخار به فيلم بی گناهی از فرانسه، سيمرغ بلورين بهترين فيلم به محدوده دايره ساخته شهرام مکری و سيمرغ بلورين بهترين دستاورد هنری به فيلم ملکه رودخانه ساخته مشترک بريتانيا و نيوزلند اهدا شد .



داوران بخش بين المذاهب پيتر مالون از انگليس ، ماری فرد کريدی از لبنان و مجيد شاه حسينی از ايران

همچنين در اين بخش جوايز فيلم های بلند به اين شرح اهدا شد: ديپلم افتخار بهترين بازيگر به باران کوثری برای بازی در خون بازی ، سيمرغ بلورين بهترين بازيگر به بازيگر فيلم زندگی ديگران از آلمان ، جايزه ويژه داوران به فيلم آخرين روزهای سوفی شل، سيمرغ بلورين بهترين فيلمنامه به فيلم زندگی ديگران از آلمان، سيمرغ بلورين بهترين کارگردانی به رخشان بنی اعتماد و محسن عبدالوهاب برای فيلم خون بازی و سيمرغ بلورين بهترين فيلم به فيلم زندگی ديگران از آلمان اهدا شد .


داوران بخش در جست و جوی حقيقت مسابقه سينمای معناگرا نيز سيمرغ بلورين بهرتين فيلمنامه را به فيلم زور گير از کشور لهستان، سيمرغ بلورين بهترين کارگردانی را به فيلم دبستان شبانه روزی از تايلند و سيمرغ بلورين بهترين فيلم را به فيلم پابرهنه در بهشت از ايران اهدا کردند .


بيست و پنجمين جشنواره بين‌المللی فيلم فجر که از ۱۲ بهمن در تهران آغاز به کار کرده است در ۲۲ بهمن به کار خود پايان می دهد.


XS
SM
MD
LG