لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۲

ابهام در کادر مربيگری تيم فوتبال استقلال


قلعه نوعی و مرفاوی در مراسم معارفه یونگ
قلعه نوعی و مرفاوی در مراسم معارفه یونگ

با پيوستن رسمی تئو دو يونگ، مربی هلندی فوتبال، به تيم استقلال و نقش امير قلعه نويی به عنوان تعيين کننده ترکيب تيم و پاسخگويی به مسايل فنی، حضور صمد مرفاوی به عنوان سرمربی، بيش از پيش کمرنگ تر و مبهم تر شد.


صبح دوشنبه خبرگزاری های داخلی ايران از توافق تئو دو يونگ با مقداد نجف نژاد، مدير عامل باشگاه استقلال تهران خبر دادند.



در کشمکش های استقلال، مساله تبديل شدن قلعه نويی به مرد شماره يک اين تيم بيش از گذشته خود نمايی می کند . موقعيتی که علی پروين نيز هنوز در پرسپوليس دارد.

پيوستن اين بازيکن سالهای دور تيم ملی فوتبال هلند، به عنوان مربی به آبی پوشان استقلال، با کش و قوس های بسياری همراه بود.


در حالی که امير قلعه نويی، سر مربی تيم ملی فوتبال ايران و رييس سازمان فوتبال استقلال، بر آمدن يونگ تاکيد داشت، صمد مرفاوی به عنوان سرمربی اين تيم از چگونگی آمدن مرد هلندی اظهار بی اطلاعی می کرد.


مدير برنامه ايرانی دو يونگ بعد از ظهر پنجشنبه گذشته از به بن بست رسيدن مذاکرات با استقلال و بازگشت دو يونگ به هلند خبر داد، در حالی که قلعه نويی همچنان به توافق با يونگ تاکيد داشت.


نتايج ضعيف در آستانه پيکارهای مهم


سرانجام خبر رسمی عقد قرار داد از سوی مدير عامل استقلال اعلام شد، اما توضيح نجف نژاد مساله شرح وظايف کادر رهبری تيم را بيش از پيش مبهم کرد .


استقلال به عنوان يکی از دو قطب با ريشه فوتبال ايران، دراين فصل نتايجی ضعيف کسب کرده است.


نجف نژاد در گفت و گو با خبرنگاران از اظهار نظر صريح راجع به مسئوليت صمد مرفاوی به عنوان سر مربی در مسابقه های داخلی و آسيايی استقلال خود داری کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس مديرعامل استقلال درباره سرمربيگری و مسئوليت اين سمت در باشگاه استقلال، گفت: «امور فنی به عهده قلعه ‌نويی است. او خط‌ مشی فنی را تعيين می ‌کند. پيشنهاد حضور يونگ هم توسط او مطرح شد که به تاييد هيات مديره رسيد. من هم قاطعانه از او حمايت می ‌کنم.»


حضور پر رنگ تر قلعه نويی


بدين ترتيب هنور شرح وظايف سر مربی استقلال بی پاسخ مانده است. خبرگزاری فارس در اين مورد و از قول نجف نژاد می نويسد:«در اين باره با قلعه‌نويی صحبت کرديم و سکاندار فنی تيم اوست. او در ليگ قهرمانان آسيا حضور پررنگ ‌تری دراستقلال خواهد داشت و همچنين ترکيب تيم را مشخص می ‌کند.»


خبرگزاری کار به مساله سرمربيگری امير قلعه نويی به عنوان سر مربی تيم ملی و استقلال به طور هم زمان بيشتر صحه می گذارد .


اين خبرگزاری از قول نجف نژاد می نويسد : «ما با قلعه نويی صحبت کرده‌‏ايم تا برای حضور تيم استقلال در جام باشگاه‌‏های آسيا حضورش در کنار تيم استقلال پر رنگ تر و فعال‌‏ تر شود . ما حتی قصد داريم تا سکان هدايت تيم در آن رقابت‌‏ها در دست اوباشد تا جشن قهرمانی آسيا را با امير بگيريم . ايشان خط مشی فنی تيم را تعيين می ‌‏کند.»

مرفاوی:« از حضور يونگ استقبال می کنم»


در حالی که با گزينش دو يونگ به عنوان مربی، امير قلعه نويی نيز به عنوان سر مربی عنوان شده، صمد مرفاوی همچنان سر مربی تيمی است که کار اصلی تمرين با دو يونگ و کار رهبری تيم با قلعه نويی است .



با توجه به پيچيدگی شرايط امروز فوتبال ايران و همچنين نزديک شدن به مهلت مقرر برای برآوردن خواسته های فيفا از فدراسيون فوتبال ايران، گمان نمی رود که مساله دو شغله بودن قلعه نويی در دو آوردگاه ملی و آسيايی دغدغه فوتبال ايران باشد.

مرفاوی که بعد از پذيرفتن پست سرمربی گری تيم ملی توسط قلعه نويی جانشين او در تيم استقلال شد، از ابتدا با فشار انتقاد از سوی هواخواهان تيم و رسانه ها دست به گريبان بود .


در برابر اين فشارها، انتقاد او از وضع نا به سامان مديريت باشگاه و همزبانی بعضی از بازيکنان اين تيم باعث شد تا نظری جويباری در مقام سرپرست تيم و حمايت از قلعه نويی، چنان به مرفاوی و بازيکنان تيم حمله کند که تلاش بعدی سرپرست برای رفع و رجوی آن بی اثر باشد .


اما مرفاوی درگفت و گو با ايسنا اظهار کرده است که ازآمدن تئو دو يونگ استقبال می کند.
صمد مرفاوی روز دوشنبه ۲۳ بهمن در گفت و گو با خبرگزاری فارس افزود: «مطابق اعلام قلعه‌نويی همچنان سرمربی هستم و تئودور يونگ نيز در مورد مسائل فنی نظرات خود را ارایه می‌کند. »


او ادامه داد: «مشکلی پيش نخواهد آمد. زمانی هم من کنار قلعه نويی بوده و نظرهای خود را به وی منتقل می‌کردم. در استقلال هر کس در حوزه وظايف خود عمل خواهد کرد و مشکلی بوجود نمی آيد.»


در کشمکش های استقلال، مساله تبديل شدن قلعه نويی به مرد شماره يک اين تيم بيش از گذشته خود نمايی می کند . موقعيتی که علی پروين نيز هنوز در پرسپوليس دارد.


به هر حال، با توجه به پيچيدگی شرايط امروز فوتبال ايران و همچنين نزديک شدن به مهلت مقرر برای برآوردن خواسته های فيفا از فدراسيون فوتبال ايران، گمان نمی رود که مساله دو شغله بودن قلعه نويی در دو آوردگاه ملی و آسيايی دغدغه فوتبال ايران باشد.


XS
SM
MD
LG