لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۱

«روز سوم» بهترین فیلم جشنواره فجرشد


بيست و پنجمين جشنواره بين‌المللی فيلم فجر که از ۱۲ بهمن در تهران آغاز به کار کرده بود در۲۲ بهمن به کار خود پايان داد.
بيست و پنجمين جشنواره بين‌المللی فيلم فجر که از ۱۲ بهمن در تهران آغاز به کار کرده بود در۲۲ بهمن به کار خود پايان داد.

«روز سوم» به کارگردانی محمد حسين لطيفی که در دوازده رشته نامزد بخش های مختلف شده بود به عنوان فيلم برتر بيست و پنجمين جشنواره بين المللی فيلم فجر، معرفی شد.


هيات داوران، برندگان نهايی جشنواره بيست و پنجم فيلم فجر را در تالار وحدت، محل برگزاری اختتاميه جشنواره، اعلام کردند.


اين هيات در بيانيه پايانی خود، نقاط ضعفی چون: «نبود توجه جدی به تحقيق ، ظرفيت های اندک فيلمنامه های بلند سينمايی ،‌ بهره وری ناکافی از ظرفيت های گسترده فرهنگی و هويت ملی و بومی ، کم توجهی به رعايت استانداردهای حرفه ای سينما و جذب مخاطب وشتابزدگی های بی مورد» را از موانع رسيدن به آنچه توسط اين هيات «سينمای متعالی» خوانده شد، اعلام کرد.


هيات داوران جشنواره بيست و پنجم عبارت بودند از علی نصيريان، بازيگر، محمد داوودی، فيلمبردار، شهريار بحرانی و محمدرضا هنرمند کارگردانان سينما و جواد طوسی منتقد فيلم.


جشنواره بيست و پنجم در حالی به پايان رسيد که نحوه داوری ها، بی نظمی در روند برگزاری جشنواره و کيفيت بد پخش فيلم ها موجی از اعتراضات بين اهالی سينما در روزهای برگزاری جشنواره به همراه داشت.


جشنواره امسال بر خلاف دوره های پيش تر از اين، خالی از نام های بزرگ سينمای ايران بود. کارگردانان صاحب سبک سينمای ايران يا در جشنواره حضور نداشتند و يا اگر بودند حضوری کم رنگ درتصوير کلی جشنواره از خود به جای گذاشتند.


اعتراضات به نحوه داوری


مريلا زارعی، بازيگر، با انتقاد از نوع انتخاب نامزدهای دريافت سيمرغ بيست ‌وپنجمين جشنواره فيلم فجر، به خبر گزاری ايسنا گفت:« وقتی نگاه شخصی بر جشنواره حاکم می‌شود، بازيگران ما، از سريال‌های ‌٩٠ قسمتی سر درمی‌آورند.»


اين بازيگر گفت: «در سال‌های آينده، افتخار برای کسانی است که فيلم‌هايشان را از جشنواره خارج می‌کنند؛ سينمای ما هم به ‌سمت سينمايی تجاری می ‌رود و نه سينمای هنری.»


به گزارش خبر گزاری فارس، مازيار ميری، کارگردان، گفت:«متأسفانه جشنواره فجر به سمتی رفت که فيلمسازان برای شرکت نکردن در جشنواره با هم رقابت کردند. من هم قول می ‌دهم بعد از اين به هيچ وجه در جشنواره شرکت نکنم»


پيش تر بهمن فرمان‌آرا و رسول ملاقلی‌پور فيلم‌هايشان را قبل از نمايش در جشنواره به اکران عمومی گذاشتند و از شرکت در جشنواره فجر امسال سر باز زدند.


بيست و پنجمين جشنواره بين‌المللی فيلم فجر که از ۱۲ بهمن در تهران آغاز به کار کرده بود در۲۲ بهمن به کار خود پايان داد.


XS
SM
MD
LG