لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۵

اينديانا جونز ۴، بدون شون کانری با جان هارت


هریسون فورد در نقش پروفسور هنری ایندیانا جونز جونیر
هریسون فورد در نقش پروفسور هنری ایندیانا جونز جونیر

جان هارت بازيگر ۶۷ ساله انگليسی، قرار است در فيلم اينديانا جونز ۴ در کنار هريسون فورد، بازيگر اصلی قسمت های قبلی اين فيلم پرطرفدار، به ايفای نقش بپردازد.


فيلمبرداری اينديانا جونز ۴ به کارگردانی استيون اسپيلبرگ از ۱۸ ژوئن آغاز می شود.


اسپيلبرگ و لوکاس، از شون کانری که در قسمت های قبلی اينديانا جونز نقش آقای هنری جونز، پدر هريسون فورد در فيلم را بازی می کرد، دعوت کرده بودند تا بار ديگر آن ها را درقسمت چهارم فیلم همراهی کند، اما شون کانری بازی در آن را نپذيرفت.


شون کانری چند روز پيش در يک مصاحبه مطبوعاتی دليل اين امر را کناره گيری خود از بازيگری اعلام کرد.


وی در سال ۲۰۰۵ گفته بود که ديگر در فيلمی بازی نخواهد کرد.


او گفت: «از من بارها خواسته شده که بهتر آن است اين موضوع را رسما اعلام کنم. مدت زيادی در اين باره فکر کردم. اگر عاملی موجب می شد که من دوران بازنشستگی خود را کنار بگذارم، مطمئنا همين فيلم اينديانا جونز بود. من کار با اسپيلبرگ و جرج لوکاس را خيلی دوست دارم. بدون شک بازی در نقش پدر هريسون فورد هم افتخاری برای من است؛ اما فکر می کنم دوران کناره گيری لذت بيشتری دارد.»


شون کانری در عين حال شوخی های توصيه آميزی به پسرش (هريسون فورد) در فيلم کرد و ادامه داد: «انتخاب بازيگران عالی است و تنها می توانم برای همه آرزوی موفقيت کنم. ديدار ما در ۲۲ ماه مه ۲۰۰۸». اشاره شون کانری به تاريخ نمايش اين فيلم در سال آينده است.


هنوز نقش جان هارت در فيلم جديد اينديانا جونز مشخص نيست.


محل فيلمبرداری اين فيلم جزو اسرار آن است و اعلام عمومی نشده است.

جان هارت نقش های به يادماندنی کوچک و بزرگی را در طول کارنامه ۴۰ ساله فعاليت سينمايی خود بازی کرده است.


او در سال ۱۹۷۲ نامزد جايزه نقش مکمل اسکار به خاطر بازی در فيلم قطار سريع السير نيمه شب، ساخته آلن پارکر و در سال ۱۹۸۱ به خاطر بازی در فيلم معروف ديويد لينچ با نام مرد فيل نما نيز نامزد اسکار بهترين بازيگر شد.


بازيگران ديگر اين فيلم نيز از هنرپيشگان مطرح هاليوود هستند.


کت بلانشت، يکی از بهترين بازيگران نسل خود در اينديانا جونز ۴ بازی می کند. او برای نخستين بار در سال ۱۹۹۸ برای بازی در نقش ملکه اليزابت اول در فيلم اليزابت، نامزد جايزه اسکار شد و بالاخره در سال ۲۰۰۵ با فيلم هوانورد ساخته مارتين اسکورسيزی، اسکار بهترين نقش مکمل زن را از آن خود کرد.


بلانشت هم اکنون با براد پيت، همبازی خود در فيلم بابل، مشغول بازی در فيلم «وضعيت عجيب بنجامين باتون»، ساخته ديويد فينچر است.


ری وينستون، بازيگر ۵۰ ساله انگليسی و شيا لابوف، هنرپيشه جوان، از ديگران بازيگران ايندياناجونز ۴ هستند.


محل فيلمبرداری اين فيلم جزو اسرار آن است و اعلام عمومی نشده است.


XS
SM
MD
LG