لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۵

سپاهان با ۴ گل پرسپوليس را حذف کرد


تيم فوتبال سپاهان با پيروزی چهار بر يک بر تيم پرسپوليس، پا به مرحله پايانی جام حذفی باشگاههای ايران گذاشت تا برای به چنگ آوردن دو باره اين جام با صبا باتری پيکار کند.
تيم فوتبال سپاهان با پيروزی چهار بر يک بر تيم پرسپوليس، پا به مرحله پايانی جام حذفی باشگاههای ايران گذاشت تا برای به چنگ آوردن دو باره اين جام با صبا باتری پيکار کند.

تيم فوتبال سپاهان با پيروزی چهار بر يک بر تيم پرسپوليس، پا به مرحله پايانی جام حذفی باشگاه های ايران گذاشت تا برای به چنگ آوردن دو باره اين جام با صبا باتری پيکار کند.


هر دو مسابقه نيمه پايانی اين جام به وقت اضافی کشيد. پيروزی سپاهان بر پرسپوليس که در ليگ برتر از رسيدن به جام ناکام مانده بود و اميدهای فراوانی برای تصاحب جام حذفی داشت، يک پيروزی حماسی بود.


صبا باتری نيز پس از ۹۰ دقيقه تساوی يک بر يک، در وقت اضافی به برتری دو بر يک رسيد. اين تيم دو سال پيش به مقام قهرمانی اين جام رسيد.


سپاهان در واپسين دقيقه های وقت معمولی، بازی را به تساوی يک بر يک و به وقت اضافی کشاند. در نيمه دوم وقت اضافی این تیم با زدن دو گل سه بر يک پيش افتاد. در همين نيمه با اخراج پياپی دو بازيکن اين تيم، شرايط ويژه ای بر مسابقه حاکم شد.


پرسپوليس که دو گل از حريف اصفهانی خود عقب افتاده بود بااتکا به دو يار بيشتر در واپسين دقيقه های بازی پيش کشيد تا نتيجه را جبران کند. اما سپاهان با هشياری نه تنها مانع از باز شدن دروازه اش شد، بلکه درست مانند دو گل پيشين، با پاس های طلايی محرم نويد کيا و ضربه های تمام کننده محمود کريمی، نه نفری گل چهارم را نيز به ثمر رساند.


بی ترديد در کنار نمايش تحسين برانگيز مردان سپاهان، محمد سواری در دروازه، هادی عقيلی در خط دفاع، محرم نويد کيا با قدرت بازيسازی اش و محمود کريمی با زدن سه گل به پرسپوليس ودر برابر ۱۰۰هزارتماشاگر پ طرفدار اين تيم ، از مردان به ياد ماندنی اين بازی بودند.


بيشتر تماشاگران ورزشگاه آزادی به نشانه حمايت از تيم پرسپوليس سرخپوش بودند.


درشرايطی که پرسپوليس در اين نيمه بيشتر حالت تهاجمی داشت، محمد سواری، دروازه بان جوان و جانشين وارتان پتروسيان، دروازه بان پرسابقه تيم اصفهانی، کمتر از سوی سرخپوشان تهديد شد.


با ورود حسين کعبی به زمين در نيمه دوم حال و هوای تيم پرسپوليس دگرگون شد و تنها يک لحظه غفلت دفاع سپاهان از او در جناج چپ باعث شد تا با خطای پنالتی روی کعبی، پرسپوليس در دقيقه ۷۳ توسط فرزاد آشوبی به گل برتری پرسپوليس برسد.


پس از اين گل خط دفاع سپاهان با پوشش کامل روی کعبی تنها چاره را شوتزنی از راه دور برای پرسپوليسی ها باقی گذاشت که در اين راه هم سواری نمايشی عالی خبراز ظهور يک دروازه بان با آتيه را داد.


در سوی ديگر ميدان نيز فرشيد کريمی دروازه بان اين روز پرسپوليس در معدود حمله های مردان با روحيه سپاهان در وقت معمولی بازی کمتر مورد خطر تا حد گلزنی پيش رفت.


اما در وقت دوم اضافی سه بار و هر بار به يک شکل دروازه اش بر روی پاشنه چرخيد تا در روزی که کريم باقری تا پيش از گل دوم سپاهان بهترين بازيکن پرسپوليس بود، بيش از پيش ضعف دفاعی اين تيم، به ويژه در جناح چپ، نمودار شود.


وکا بوناچيچ، مربی تيم سپاهان، با اعتراض به داور، از زمين اخراج شد. اما اخراج او برای سپاهان گران تمام نشد و با اين که درست در لحظه ورود نويد کيا به زمين پرسپوليس به تک گل خود دست يافت، حمله های مردان باهوش سپاهان شکل پيدا کرد و پرسپوليس متکی به يک گل برتری، در آخرين دقيقه های بازی با خطای پنالتی و ضربه هوشمندانه عقيلی به گل تساوی رسيد.


در بازی ديگرنيمه پايانی جام حذفی ايران و برای صبا باتری عليرضا عباس‌فرد در دقيقه ‪ ۴۵‬ و يدالله اکبری در دقيقه ‪ ۱۱۶‬ گل زدند و ميثم رضاپور در دقيقه ‪ ۵۹‬ تنها گل تيم پيکان به ثمر رساند.


بوناچيچ: بايد اخراج می شدم


لوکا بوناچيچ، سرمربی کروآت تيم سپاهان در پايان مسابقه درباره اخراجش از زمين به خبرنگاران گفت: «داور به درستی مرا اخراج کرد زيرا يک لحظه کنترل خود را از دست دادم و به داور پرخاش کردم. بايد اخراج می شدم، اما به يک پيروزی بسيار بزرگ دست يافتيم. به بازيکنانم سر تعظيم فرود می آورم»


بوناچيچ از اظهار نظر در مورد تيم پرسپوليس خود داری کرد.


دنيزلی: هفته پرماجرايی را پشت سرگداشته بوديم


مصطفی دنيزلی، سرمربی تيم پرسپوليس در پی موفقيت های هفته های اخير در ليگ، با اطمينان از قهرمانی پرسپوليس در جام حذفی صحبت می کرد.


اما پس از شکست سنگينی که تيم بزرگ سال های دور در آزادی متحمل شد به خبرنگاران گفت« در هفته اخيرمشکلاتی در تيم وجود داشت و هفته پر ماجرايی را پشت سر گذاشتيم. اين شکست سنگين برايم صد در صد شوک بزرگی بود»


دنيزلی که شايد آخرين بازی خود را در پرسپوليس مربيگری کرد، بازيکنان تيمش را فاقد دو عامل تلاش و جنگندگی دانست.


XS
SM
MD
LG