لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۶

قسمت هایی از بیانیه شورای هماهنگی تشكل‌‏های صنفی فرهنگيان سراسر كشور


دولتمردان ادعا می‌‏کنند حرکت‌‏های حق‌‏طلبانه فرهنگيان سياسی و غيرقانونی است. آنان از تريبون‌‏های بسياری که در اختيار دارند، ما را به سياسی‌‏کاری و جناح بازی متهم می‌‏کنند. صدا و سيمای به ظاهر ملی و مطبوعات وابسته به دولت مرتبا اخبار غيرواقعی افزايش حقوق معلمان و پرداخت مطالبات آنان را بزرگ ‏نمايی کرده و تصويری دروغين از حقوق و مزايای معلمان به مخاطبان ارائه می‌‏دهند. صدا و سيما با ناديده گرفتن اعتراضات و تجمعات صنفی فرهنگيان و عدم انعکاس واقعی مطالبات ايشان جايگاه ملی خود را خدشه‌‏دار کرده و اصول اوليه اطلاع‌‏رسانی صادقانه و بی‌‏طرفانه را زيرپا گذاشته است. فرهنگيان اعتماد خود را به رسانه به ظاهر ملی صدا و سيما از دست داده، لذا انعکاس اخبار فرهنگيان را از طريق ابزارهای مشروع اطلاع‌‏رسانی از جمله رسانه‌‏های خارجی موجه و متصور می‌‏دانند. مطالعه و مرور بيانيه‌‏ها و مکاتبات تشکل‌‏های صنفی فرهنگيان در ۵ سال اخير، تنوع و جهت‌‏گيری مطالبات فرهنگيان را برخلاف آنچه مسؤولان ادعا می‌‏کنند، به خوبی نشان می‌‏دهد .



معلمان پيش از هرچيز خواستار حفظ و ارتقاء شأن معلمی در جامعه هستند. آنها خواستار اين بوده و می‌‏باشند که معلمان به عنوان قشر فرهنگی دارای منزلت اجتماعی در معرض سياست‌‏هايی قرار نگيرند که عامدانه و يا جاهلانه حرمت انسانی و مرجعيت اجتماعی آنان را خدشه‌‏دار می‌‏کند. پرداختن به مشاغل غيرتخصصی توسط معلمان به دليل تنگناهای اقتصادی از جمله عواملی است که جايگاه معلم را در حد يک انسان گرفتار و درمانده تنزل می‌‏دهد، لذا اگر اولين و رساترين صدای اعتراضی فرهنگيان مربوط به مشکلات اقتصادی و تنگناهای معيشتی آنان می‌‏باشد، ناشی از اين واقعيت است که قدم اول برای حفظ و ارتقاء شأن معلم در جامعه پرداختن فارغ از دغدغه و نگرانی معيشتی ايشان به آموزش و تدريس است .



تاکيد می‌‏گردد برخلاف آنچه که تريبون‌‏های رسمی شايع می‌‏کنند، فرهنگيان هيچگاه مدعی نشده‌‏اند که کارکنان ساير دستگاههای دولتی حقوق و مزايای اضافه بر نياز دريافت می‌‏کنند. فرهنگيان به اين واقعيت اذعان دارند که حقوق و مزايای ساير دستگاههای دولتی (به استثناء مديران و کارشناسان برخی شرکت‌‏های دولتی) حداقل دريافتی لازم برای داشتن يک زندگی متوسط و معمولی است. آنچه هميشه مورد اعتراض تشکل‌‏های صنفی فرهنگيان بوده، اين واقعيت است که حقوق و دريافتی فرهنگيان با هم‌‏رديف آنان(از نظر سوابق اجرايی، مدرک تحصيلی و گروه شغلی) در ساير دستگاههای دولتی اختلاف فاحش دارد، لذا حقوق و مزايای فرهنگيان به منظور برخورداری از يک زندگی شرافتمندانه بايد افزايش يابد .



در خاتمه شورای هماهنگی تشکل‌‏های صنفی فرهنگيان سراسر کشور اولويت مطالبات فرهنگيان و برنامه‌‏های آتی خود را در زمان حاضر به شرح زير اعلام می‌‏نمايند و اميدوارند اراده‌‏ای راستين برای تحقق آنها وجود داشته باشد .



ما فرهنگيان کشور خواهان تصويب بی‌‏قيد و شرط لايحه خدمات مديريت کشوری با تاکيد بر اجرای کامل فصول ۱۰ و ۱۳ (مزايا و بازنشستگی و اختصاص رديف بودجه برای اجرای کامل آن از ۱/۱/۸۶ می‌‏باشيم



ما طرح سوالات موهن در آزمون ضمن خدمت فرهنگيان در سال پيامبر اعظم را محکوم کرده و نگرانی عميق خود را از رواج تحجر در راس وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌‏نماییم .



ما انتظار داريم وزير آموزش و پرورش به دليل عمل نکردن به وعده‌‏های خود و سوءمديريت آشکارشان توسط نمايندگان محترم مجلس استيضاح شود .



ما عدم برخورد امنيتی و قضايی با فعالان صنفی و رفع تبعيد از فعالان صنفی تبعيد شده را حق مسلم خود می دانيم .



ما فرهنگيان سراسر کشور در صورت عدم تحقق خواسته‌‏های فوق در روز يکشنبه ۹/۲/۸۶ ضمن حضور در مدارس عليرغم ميل خود از حضور در کلاس‌‏ها خودداری می‌‏نماييم و همچنين روز چهارشنبه ۱۲/۲/۸۶ به نشانه اعتراض در ادارات شهرستانها و سازمانها در مراکز استانها از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ تجمع خواهيم نمود .


XS
SM
MD
LG