لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۱

دستگیری ۱۵ تن در ترکیه در پی بمب‌گذاری انتحاری در شهر بورسا


روز گذشته زنی حدودا ۲۵ ساله خود را در محله توریستی بورسا و در نزدیکی مسجدی متعلق به دوره عثمانی منفجر کرد
روز گذشته زنی حدودا ۲۵ ساله خود را در محله توریستی بورسا و در نزدیکی مسجدی متعلق به دوره عثمانی منفجر کرد

افکان علا، وزیر کشور ترکیه، روز پنج‌شنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه، اعلام کرد که پانزده تن در ارتباط با انفجار انتحاری روز گذشته در شهر بورسا در غرب ترکیه دستگیر شده‌اند.

روز چهارشنبه یک بمب‌گذار انتحاری زن خود را در نزدیکی مسجدی در یکی از محلات تاریخی بورسا منفجر کرد.

این انفجار تلفات جانی در پی نداشت، اما ۱۳ نفر مجروح بر جای گذاشت که حال هیچ‌ یک از آنها وخیم نیست.

وزیر کشور ترکیه اطلاعات بیشتری در مورد افرادی که در روز پنج‌شنبه بازداشت شده‌اند ارائه نداده، با این حال خبرگزاری آندولوی ترکیه صبح امروز از دستگیری دوازده نفر در شهرهای بورسا، استانبول و دو شهر دیگر خبر داده بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس تعداد دستگیرشدگان را ۱۵ تن گزارش کرده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است و مقام‌های ترکیه نیز اطلاعاتی در خصوص زن بمب‌گذار و خط مشی سیاسی‌اش ارائه نداده‌اند.

انفجار انتحاری در شهر بورسا درست یک روز پس از آن رخ داد که آمریکا به شهروندانش در مورد وجود نشانه‌هایی «معتبر» از بروز حملات تروریستی در مناطق توریستی ترکیه هشدار داد.

ترکیه از یک سو در معرض جنگ داخلی سوریه است و از سوی دیگر شاهد افزایش درگیری‌ها با شبه‌نظامیان کرد و در ماه‌های اخیر شاهد افزایش حملات انتحاری در چندین شهر خود بوده است.

در یک سال گذشته بیش از دویست تن در شهرهای مختلف ترکیه در جریان هفت حمله انتحاری کشته شده‌اند.

مقام‌های ترک چهار انفجار از این هفت انفجار را به گروه خلافت اسلامی نسبت داده‌اند. با این حال این گروه که گفته می‌شود در خاک ترکیه نیز فعالیت می‌کند، هیچ‌گاه مسئولیت هیچ حمله‌ای در خاک ترکیه را قبول نکرده است.

بورسا چهارمین شهر پرجمعیت ترکیه است و حمله انتحاری در نزدیکی مسجدی متعلق به قرن چهاردهم میلادی که نمادی از این شهر است رخ داد.

XS
SM
MD
LG