لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۷

به گروگان گرفته شدن قهرمان شمشیربازی ایران رسما تایید شد


حامد صداقتی، نفر سوم آسیا در رشته شمشیربازی همراه با دوستان‌اش در حال سفر در شهرهای جنوب ایران بود که توسط اشرار مسلح دزدیده شد
حامد صداقتی، نفر سوم آسیا در رشته شمشیربازی همراه با دوستان‌اش در حال سفر در شهرهای جنوب ایران بود که توسط اشرار مسلح دزدیده شد
یک عضو شورای تامین استان سیستان و بلوچستان به گروگان گرفته شدن دو تن از جمله حامد صداقتی، قهرمان شمشیربازی ایران، در محور خاش- ایرانشهر توسط اشرار مسلح را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، محمداکبر چاکرزهی، فرماندار خاش، نیز این گروگان‌گیری را تایید کرده، اما گفته است که هنوز مشخصات گروگان‌ها و مسببان آن مشخص نیست و تحقیقات در این زمینه «با جدیت» ادامه دارد.

به گفته عضو شورای تامین استان، سه جوان شامگاه روز چهارشنبه، دهم اردیبهشت، سوار بر خودروی خود از چابهار به سمت زاهدان می‌رفتند که با تیراندازی اشرار خودروی‌شان متوقف می‌شود.

از این سه جوان یک نفر در اثر تیراندازی جان خود را از دست می‌دهد و از سرنوشت دو نفر دیگر خبری در دست نیست.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، عضو شورای تامین استان درباره هویت این دو نفر گفته است که آنها «به احتمال زیاد» حامد صداقتی، قهرمان شمشیربازی، و مهدی حسینی، وکیل شاغل در تهران‌، هستند.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، روز دوازدهم اردیبهشت گفته بود که فرد سوم محمدعلی غفاری نام داشته که از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و جان باخته است.

فضل‌الله باقرزاده، رئیس فدراسیون شمشیربازی، نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، خبر به گروگان‌ گرفته شدن نفر سوم بازی‌های آسیایی را تایید کرده و گفته است که فدراسیون شمشیربازی با همکاری مسئولان پیگیر این اتفاق است.

آقای صداقتی در بازی‌های آسیایی دوحه در سال ۲۰۰۶ برای ایران مدال برنز آورده بود.

خبرگزاری ایسنا همچنین با فراز صداقتی، خواهر قهرمان شمشیربازی، نیز صحبت کرده است که او از باقی ماندن تمامی اشیای قیمتی برادرش اعم از کامپیوتر شخصی، موبایل، انگشتر و ساعت در ماشین خبر داده و انگیزه‌ مالی گروگان‌گیران برای به اسارات گرفتن برادرش را رد کرده است.

به گفته فراز صداقتی، قهرمان شمشیربازی ایران در سفری تفریحی همراه با دو دوستش «قصد داشت از شهرهایی در جنوب ایران بازدید کند».

با وجود گذشت سه روز از این اتفاق هنوز هیچ گروهی مسئولیت این گروگان‌گیری را قبول نکرده است.

خاش از جمله شهرهای هم‌مرز ایران با پاکستان است و پیش از این در بهمن‌ماه سال گذشته، پنج مرزبان ایرانی در منطقه مرزی جکیگور که در جنوب محور خاش-چابهار واقع شده، ربوده شدند و تنها چهار تن از آنها زنده به ایران بازگشتند.
XS
SM
MD
LG