لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۵

یک کشته و سه مجروح، در جریان تعقیب و گریز پلیس کرمان و افراد مسلح


در جریان درگیری میان پلیس و افراد مسلح سه مامور پلیس زخمی و یک فرد مسلح کشته شدند
در جریان درگیری میان پلیس و افراد مسلح سه مامور پلیس زخمی و یک فرد مسلح کشته شدند

رضا بنی اسدی فر، فرمانده انتظامی استان کرمان، می‌گوید چندین فرد مسلح در شهرستان رودبار جنوب در این استان با نیروی انتظامی درگیر شده‌اند که در پی آن سه مامور نیروی انتظامی مجروح و یکی از افراد مسلح نیز کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، رضا بنی اسدی روز چهارشنبه گفته است که شامگاه سه‌شنبه، سوم فروردین ماه، ماموران نیروی انتظامی رودبار جنوب در حال گشت‌زنی در حوزه استحفاظی‌شان بوده‌اند که با یک وانت مشکوک مواجه می‌شوند.

به گفته‌ی وی ماموران به سوی وانت مشکوک می‌روند و دستور ایست می‌دهند. اما سرنشینان وانت که سه تن بوده‌اند، به جای توقف شروع به تیراندازی به ماموران انتظامی می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی بدون اشاره به نوع سلاح این افراد، که آن‌ها را اشرار نامیده، تنها گفته است که آن‌خا سلاح جنگی حمل می‌کرده‌اند.

در جریان این تیراندازی سه تن از ماموران نیروی انتظامی زخمی شده‌اند، اما میزان وخامت سلامت آن‌ها اعلام نشده است.

یکی از افراد مسلح نیز توسط پلیس کشته شده است. بنا به گفته فرمانده نیروی انتظامی استان، نیروهای پلیس پس از انجام تعقیب و گریز به دلیل تاریک شدن هوا و همچنین ورود مهاجمان به حوزه استحفاظی سیستان و بلوچستان از ادامه تعقیب منصرف شدند و باقی مهاجمان فرار کردند.

رودبار جنوب در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.

در سال ۹۲ فرمانده وقت نیروی انتظامی کرمان اعلام کرده بود که این استان به دلیل معاملات مواد مخدر و حضور اتباع بیگانه شاهد فقرات بسیاری گروگان‌گیری، آدم‌ربایی و قتل است و در برخی موارد مسائل مربوط به مواد مخدر به درگیری با پلیس می‌انجامد.

در سال‌های اخیر چندین بار ماموران نیروهای انتظامی در درگیری با افراد مسلح در کرمان به ویژه در جاده بم جان باخته‌اند.

XS
SM
MD
LG