لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۴

مرگ «۱۰۲ نفر» در ایران طی هفت ماه گذشته بر اثر مسمومیت با الکل


طبق آمار سازمان پزشکی قانونی، بیشترین مورد فوت ناشی از مسمومیت با الکل، با «۲۵ مورد فوت» متعلق به آذربایجان شرقی است.
طبق آمار سازمان پزشکی قانونی، بیشترین مورد فوت ناشی از مسمومیت با الکل، با «۲۵ مورد فوت» متعلق به آذربایجان شرقی است.
بررسی آمارهای سازمان پزشکی قانونی نشان می‌دهد که مرگ ناشی از مسمومیت با الکل در ایران، در هفت‌ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال پیش، «بیش از دو برابر» شده و به «۱۰۲ تن» رسیده است.

به گزارش روز یکشنبه، سوم دی‌ماه، خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، طبق بررسی‌ها، از فروردین‌ماه تا پایان مهرماه سال جاری، «۱۰۲ تن»، «۹۳ مرد و ۹ زن»، بر اثر مسمومیت الکلی، جان خود را از دست داده‌اند.

طبق این گزارش، بیشترین مورد فوت متعلق به آذربایجان شرقی است که در این مدت «۲۵ تن»، «۲۴ مرد و یک زن» بر اثر مسمومیت با الکل فوت کرده‌اند. پس از آذربایجان شرقی، استان‌های کردستان و خراسان رضوی هر کدام با «۱۱ مورد فوت»، تهران با «۱۰ فوت» و کرمانشاه با «۹ مرگ»، در مراتب بعدی قرار دارند.

مرگ «۱۰۲ نفر» بر اثر مسمومیت با الکل در عرض هفت ماه در حالی صورت گرفته است که طبق آمارهای سازمان پزشکی قانونی، در مدت مشابه سال گذشته «۴۸ تن» به این علت جان خود را از دست داده بودند. سال گذشته «۴۵ تن» از افراد فوت شده مرد و «سه تن» زن بودند.

خبرگزاری ایسنا پیشتر اعلام کرد که به گفته سازمان پزشکی قانونی، سال گذشته «۹۳ تن» در ایران، «۸۶ مرد و هفت زن» بر اثر سوء مصرف الکل جان خود را از دست داده‌اند.

به دلیل ممنوعیت فروش و مصرف مشروبات الکلی در ایران، مصرف‌کنندگان به تهیه غیرقانونی و یا مصرف نوشیدنی‌های الکلی دست‌ساز و خانگی و حتی مصرف الکل طبی روی آورده‌اند که در مورد سلامت این محصولات اطمینانی وجود ندارد.

رییس شورای سیاست‌گذاری وزارت بهداشت ایران اردیبهشت‌ماه از رواج مصرف الکل در تهران و فروش نوشیدنی‌های الکلی «در برخی از فروشگاه‌ها» ابراز نگرانی کرد و گفت: «آمار سوء مصرف الکل در برخی مناطق کشور بالاست.»

به گزارش روز سوم دی‌ماه خبرگزاری ایسنا، در هفت‌ماه نخست سال جاری «۱۵ هزار و ۳۴ مورد» نمونه هوای بازدمی برای آزمایش تست الکل از مردم گرفته شده است که طبق آمارهای سازمان پزشکی قانونی، بیشترین مورد آزمایش ها در تهران (بیش از پنج هزار مرتبه) و پس از آن در استان خراسان رضوی (نزدیک به دو هزار و پانصد مرتبه) گرفته شده است.

طرح آزمایش الکل و اعتیاد از آذرماه سال گذشته ابتدا در تهران و سپس در سایر استان‌ها به اجرا گذشته شده است.

پلیس راهنمایی و رانندگی تهران اردیبهشت‌ماه اعلام کرد که جواب آزمایش الکل و اعتیاد ۲۶ درصد رانندگان تهرانی در این ماه مثبت بوده است.
XS
SM
MD
LG