لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۵

ریزش ساختمانی در تهران سه کشته برجای گذاشت


در اثر این حادثه یک زن ۶۳ ساله و دو کودک سه و یک و نیم ساله جان باختند.
در اثر این حادثه یک زن ۶۳ ساله و دو کودک سه و یک و نیم ساله جان باختند.
به دنبال ریزش ساختمانی سه طبقه در شمال شرق تهران که روز سه شنبه، ۲۱ آذرماه، رخ داد، یک زن و دو کودک خردسال جان باختند. علت ریزش، گودبرداری غیراصولی اعلام شده و در همین ارتباط دو تن بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این ساختمان سه طبقه در محله تهران نو و در خیابان بلال حبشی فرو ریخت و پنج تن از ساکنان این ساختمان زیر آوار گرفتار شدند که به گفته حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران، سه تن از آنان جان باخته و دو تن دیگر به بیمارستان منتقل شدند.

آقای عباسی هویت کشته شدگان را شهپر شبستری ۶۳ ساله، آبتین طاهری سه ساله و پریا زرکش یک و نیم ساله اعلام کرده است. به گفته خبرگزاری دانشجویان ایران، خانم شبستری، که مادر بزرگ این دو کودک معرفی شده، در دم جان باخته و دو کودک پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند.

این حادثه در محله تهران‌نو، خیابان بلال حبشی، کوچه باباطاهر شرقی رخ داده است.
این حادثه در محله تهران‌نو، خیابان بلال حبشی، کوچه باباطاهر شرقی رخ داده است.
در این حادثه همچنین دو تن از ساکنان ساختمان و دو امدادگر آتش‌نشانی مجروح شده‌اند.

حسن عباسی اعلام کرده است که حال یکی از این افراد، مادر پسر سه‌ساله فوت شده، وخیم است، اما مابقی به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

به گفته مدیر روابط عمومی اورژانس تهران، این ساختمان به دلیل گودبرداری غیر اصولی، به صورت «صد در صدی» تخریب شده است و در همین زمینه سرپرست دادسرای جنایی تهران از بازداشت مالک و مهندس ناظر محل گودبرداری خبر داده است.

فریدون امیرآبادی، سرپرست دادسرای جنایی تهران، گفته است: «مالک و مهندس ناظر محل گودبرداری با دستور قضایی بازداشت شده و پس از ارجاع پرونده به دادسرای جنایی، تحقیقات در این زمینه با جدیت پیگیری خواهد شد.»

ریزش این ساختمان سه طبقه به دلیل گودبرداری غیراصولی در حالی صورت گرفته است که مهرماه سال جاری نیز ساختمان دیگری در جنوب تهران به همین دلیل فرو ریخته و موجب مرگ یک شهروند شده بود.

خبرگزاری ایسنا روز سوم مهرماه از ریزش این ساختمان سه‌طبقه در سی‌متری جی خبر داد و اعلام کرد که در جریان این واقعه یک زن ۶۷ ساله زیر آوار ماند و کشته شد.

آن زمان علیرضا علوی‌رضوی، مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار کرد که گودبرداری غیراصولی، «منشاء بسیاری از حوادث ساختمانی در تهران است».

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی نیز روز ۲۱ آذرماه ضمن تأکید بر گودبرداری غیراصولی، «ایجاد ترک بر روی دیوار، سفت شدن درها و همچنین شکستن ناگهانی شیشه‌ها» را از علایم ریزش ساختمان برشمرد و از شهروندان خواست که در صورت مشاهده این علایم بلافاصله موضوع را به آتش‌نشانی اطلاع دهند.
XS
SM
MD
LG