لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۱

کاهش «۳۰ تا ۴۰ درصدی» در مسافران هواپیمایی ایران ایرتور


ایران ایرتور می‌گوید تا ثابت شدن نرخ ارز درباره خرید هواپیما اقدامی نخواهد کرد.
ایران ایرتور می‌گوید تا ثابت شدن نرخ ارز درباره خرید هواپیما اقدامی نخواهد کرد.
شرکت هواپیمایی ایران ایرتور می‌گوید مسافران این شرکت هواپیمایی «۳۰ تا ۴۰ درصد» کاهش پیدا کرده‌اند. این شرکت همچنین افزوده است که به تازگی یک فروند هواپیمای ایرباس را به دلیل ناتوانی در پرداخت اقساط آن پس داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، سیروس باهری، مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور، روز جمعه، ششم بهمن‌ماه گفت: «در چند ماهه اخیر با توجه به افزایش نرخ بلیت و فصل زمستان، مسافران ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته‌اند.»

وی افزود که به همین دلیل این هواپیمایی قصد دارد بلیت پروازهای داخلی را با «حدود ۳۰ درصد» تخفیف بفروشد.

کار‌شناسان در ایران پیش‌بینی کرده بودند که با توجه به سقوط ارزش ریال، واحد پول ایران، در برابر ارزهای خارجی، افزایش نرخ بلیت هواپیما در کشور اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

در همین راستا، عبدالرضا موسوی، رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی در ایران، آبان‌ماه اعلام کرد که نرخ بلیت پروازهای داخلی به ‌طور متوسط تا ۶۵ درصد افزایش می‌یابد.

در عین حال سوم دی‌ماه نیز حمیدرضا پهلوانی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، گفته بود که نرخ بلیت پروازهای خارجی به صورت شناور تعیین می‌شود و از افزایش ۹۰ تا ۱۰۵ درصدی نرخ بلیت پروازهای خارجی خبر داده بود.

ایران ایرتور: یک ایرباس را به دلیل ناتوانی در پرداخت اقساط پس دادیم

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور روز جمعه با اشاره به خرید دو فروند هواپیمای ایرباس، گفت: «یکی از ایرباس‌های ایران ایرتور به صورت قسطی خریداری شده بود، اما پس از مشکلات ارزی نتوانستیم از عهده پرداخت اقساط آن برآییم؛ بنابراین آن را پس دادیم.»

وی همچنین افزود که یکی دیگر از هواپیماها نیز «به دلیل مشکلات بیمه زمین‌گیر است».

آقای باهری با اشاره به «روند افزایشی» نرخ ارز در روزهای گذشته تأکید کرد که این هواپیمایی «بار دیگر» از خرید هواپیماهای جدید منصرف شده و تا ثابت شدن نرخ ارز در این‌ باره اقدامی نخواهد کرد.

هواپیمایی ایران‌ ایرتور سال ۱۳۵۱ از سوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، هما، تأسیس شد و سال ۱۳۹۰ و در راستای فرایند خصوصی‌سازی، این شرکت به بخش خصوصی واگذار شد.

به نوشته وب‌سایت ایران‌ایرتور، این شرکت هواپیمایی در حال حاضر «۱۰ فروند هواپیمای بویینگ» در اختیار دارد و در نظر دارد «۱۲ فروند هواپیمای ایرباس» را به ناوگان خود اضافه کند.
XS
SM
MD
LG