لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۴

عبدالله عبدالله از حمله انتحاری در کابل جان سالم به در برد


حمله انتحاری به کاروان انتخاباتی عبدالل عبدالله- کابل٬ ۱۶ خردادماه ۱۳۹۳
حمله انتحاری به کاروان انتخاباتی عبدالل عبدالله- کابل٬ ۱۶ خردادماه ۱۳۹۳
عبدالله عبدالله٬ یکی از دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز جمعه در کابل هدف حمله‌ای انتحاری قرار گرفت٬ اما از این حمله جان سالم به در برد. در اثر این حمله شش تن کشته شده‌اند.

به گزارش سرویس افغان رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی این حمله انتحاری ظهر جمعه ۱۶ خردادماه در غرب کابل٬ در مسیر کاروان انتخاباتی عبدالله عبدالله رخ داد که بر اثر آن خودروی آقای عبدالله تخریب شد٬ اما شخص وی آسیبی ندید.

به گفته مقام‌های افغانستان بر اثر این حمله اما سه تن از محافظان عبدالله عبدالله و سه غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند و ۲۲ تن دیگر زخمی شده‌‌اند.

هنوز شخص یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است٬ اما نیروهای امنیتی افغان می‌گویند که مخالفان مسلح با هدف بر هم زدن انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ خردادماه دست به چنین اقدامی زده‌اند.

در جریان کارزارهای انتخاباتی دور اول انتخابات نیز تعدادی از اعضای تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله در استان‌های مختلف مورد حمله افراد مسلح قرار گرفته و کشته شده‌ بودند.

این در حالی است که پیشتر نیروهای امنیتی افغانستان گفته بودند که امنیت انتخابات را به طور جدی تامین خواهند کرد.

حشمت‌الله ستانکزی٬ سخنگوی پلیس کابل در گفت‌و‌گو با رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی با تاکید بر این که پلیس و سایر نهادهای امنیتی افغانستان روز جمعه تدابیر امنیتی را اتخاذ کرده بودند٬ گفت که پلیس کابل با هماهنگی با سایر نهادهای امنیتی در کشور در تلاش هستند تا قضیه را پیگیری کنند و متوجه شوند فرد انتحار کننده چطور خود را به محل رسانده است.

حامد کرزی٬ رئيس جمهور افغانستان٬ و اشرف‌غنی احمدزی٬ دیگر نامزد انتخاباتی٬ حمله انتحاری روز جمعه را محکوم کرده‌اند.

به گزارش سرویس افغان رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی عبدالله عبدالله عصر جمعه در واکنش به این حمله از حکومت و نیروهای افغان خواست تا چگونگی این حمله را بررسی کرده و از وقوع حملات مشابه جلوگیری کنند.

آقای عبدالله با اظهار این‌که به باور وی این حمله برای دور کردن مردم از صحنه انتخابات بود٫ از همه خواست تا به طور گسترده در انتخابات ۲۴ خردادماه شرکت کنند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است ۲۴ خردادماه برگزار شود که در این دور عبدالله عبدالله با اشرف‌غنی احمد‌زی به رقابت خواهند نشست.
XS
SM
MD
LG