لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۸

انتقاد احمدی‌نژاد از برگزاری همزمان دو انتخابات در خردادماه


محمود احمدی‌نژاد می‌گوید هزینه برگزاری همزمان دو انتخابات، بالاتر از برگزاری هر یک به صورت جداگانه است.
محمود احمدی‌نژاد می‌گوید هزینه برگزاری همزمان دو انتخابات، بالاتر از برگزاری هر یک به صورت جداگانه است.
در حالی که تنها حدود شش هفته به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها زمان باقی است، محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران، از ادغام این دو انتخابات در یکدیگر ابراز ناخرسندی کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد روز پنج‌شنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه، در همایش ملی شورای اسلامی شهر و روستا که در محل وزارت کشور برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که انتخابات شوراها با حضور گسترده مردم برگزار شود، ولی در عین حال گفت: «البته من از همزمانی این انتخابات با انتخابات ریاست جمهوری راضی نیستم.»

وی توضیح داد: «این کار در ابتدا با هدف کاهش هزینه‌ها انجام شد، اما در حال حاضر با دو برابر هزینه در حال انجام شدن است.»

این انتقاد در حالی اکنون و یک ماه و نیم مانده به انتخابات مطرح شده است که مجمع تشخیص مصلحت نظام فروردین‌ماه سال ۱۳۸۹ در خصوص برگزاری همزمان انتخابات شوراها و ریاست جمهوری و همچنین برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در یک زمان تصمیم‌گیری کرد.

در متن اصلاح شده قانون انتخابات ریاست جمهوری نیز بر برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تأکید شده است.

روز پنج‌شنبه، در کنار محمود احمدی‌نژاد، رئیس شورای عالی استان‌ها نیز در همایش ملی شورای اسلامی شهر و روستا، از برگزاری همزمان این دو انتخابات انتقاد کرد.

به گزارش وب‌سایت تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، مهدی چمران گفت: «پیش‌بینی‌ می‌کنیم همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها باعث بروز مشکلاتی هم از نظر پرسنل و هم هزینه شود و از آنجایی که تیم انتخابات شوراها و نوع نظارت آنها متفاوت است، این قضیه می‌تواند باعث هرج و مرج شود.»

وی در عین حال اظهار کرد که همزمانی این دو انتخابات موجب خواهد شد که توجه مردم بیشتر به انتخابات ریاست جمهوری جلب شود.

اگرچه علی‌رغم تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۰ و انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ۱۵ اسفندماه همان سال برگزار شد، حال قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به صورت همزمان ۲۴ خردادماه سال جاری برگزار شود.

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در حالی پیش رو است که وزارت کشور پیش‌بینی کرده است که نزدیک به «۵۷ هزار شعبه» اخذ رای در این انتخابات فعالیت کنند.

به گفته وزارت کشور، همچنین «بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن» انتخابات ۲۴ خردادماه را «پشتیبانی» خواهند کرد.
XS
SM
MD
LG