لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۰

کشته شدن «ده‌ها تن» در حمله نیروهای امنیتی مصر به حامیان مرسی


«ده‌ها نفر» در حمله روز چهارشنبه،۲۳ مردادماه،نیروهای امنیتی مصر به اردوگاه‌های طرفداران محمد مرسی در قاهره کشته شدند.

در حالی که اخوان‌المسلمین شمار کشته شدگان را «دستکم ۲۵۰ تن» اعلام کرده، مقامات رسمی مصر می گویند فقط پنج نفر در این حملات جان باختند.

حمله نیروهای مصری به هواداران مرسی
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:51 0:00

به گزارش آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های امنیتی مصر، نیروهای امنیتی به همراه خودروهای زرهی و بولدوزر به دو جایگاه تجمع حامیان محمد مرسی حمله برده و به سمت آنان گاز اشک‌آور پرتاب کرده‌اند و این در حالی است که به گفته این مقام‌های امنیتی تأکید کرده‌اند که صدای شلیک گلوله از هر دو طرف نیروهای امنیتی و مخالفان به گوش می‌رسد.

سایت الجزیره می گوید طبق گزارش های رسیده دستکم «۳۶ نفر» در حمله نیروهای امنیتی کشته شدند.

گزارشگر خبرگزاری فرانسه در قاهره می‌گوید«دستکم ۴۳ جسد» شمارش کرده است و می‌گوید به نظر می‌رسد بسیاری از کشته‌شدگان در اثر اصابت گلوله جان باخته‌اند.

در عین حال آسوشیتدپرس به نقل از گروهی از مخالفان از کشته شدن «۲۵ تن» در یک محل تجمع خبر داده و تأکید کرده است که نیروهای امنیتی نیز کشته شدن «دستکم دو تن» از اعضایشان را تأیید کرده‌ند.

همچنین خبرگزاری رویترز می‌گوید اخوان‌المسلمین شمار کشته‌شدگان را ۳۰ تن اعلام کرده است و این در حالی است که جهاد الحداد، سخنگوی اخوان‌المسلمین در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانسه شمار کشته شدگان را «دستکم ۲۵۰ تن» اعلام کرده و می‌گوید «بیش از پنج هزار تن» نیز در اثر این درگیری‌ها زخمی شده‌اند.

یک مقام امنیتی در گفت‌و‌گو با آسوشیتدپرس در عین حال از بازداشت دویست تظاهرکننده خبر داده است. در همین زمینه عبدالفتاح عثمان، از مقام‌های ارشد وزارت کشور مصر از بازداشت شماری از رهبران اخوان‌المسلمین خبر داده اما از ذکر نام آن‌ها خودداری کرده است.

دولت موقت مصر، در روزهای گذشته هشدار داده بود که طرفداران محمد مرسی محل تجمع خود در میدان‌های «رابعه عدویه» و «نهضت» قاهره را ترک کنند. با این‌حال طرفداران محمد مرسی که خواستار بازگشت وی به قدرت هستند، همچنان به اعتراض خود ادامه دادند.

حال نیز اخوان‌المسلمین اعلام کرده است که دست از اعتراض بر نخواهد داشت. جهاد الحداد روز چهارشنبه از مردم مصر خواست تا علیه عملیات نیروهای امنیتی دست به تظاهرات بزنند.
XS
SM
MD
LG