لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۷

دولت کانادا از شاهین نجفی تقدیر کرد


شاهین نجفی در تورنتو
شاهین نجفی در تورنتو
دولت کانادا، در جریان برگزاری کنسرت شاهین نجفی در تورنتو روز هفتم تیرماه، برابر با هشتم ژوئن ۲۰۱۳، از او تقدیر بعمل آورد.

کوستاس منه گیاس، نماینده مجلس کانادا و فرستاده ویژه جیسون کنی وزیر مهاجرت، شهروندی و چند فرهنگی کانادا با قرائت پیام وزیر، از شاهین نجفی تقدیر و قدردانی کرد و لوح سپاس را به او اهدا کرد.

کنسرت شاهین نجفی توسط «مرکز بین المللی حقوق بشر در کانادا» (آی سی اچ آر) و با هدف اطلاع رسانی در مورد وضعیت پناهندگان ایرانی و کمک به آنها برنامه ریزی شده بود و ۱۶ تیرما نیز در ونکوور برگزار شد.

وزیر مهاجرت، شهروندی و چند فرهنگی کانادا در پیام قدردانی خود از کنسرت، نوشته است: «این برنامه نمونه خوبی است که نشان می دهد چگونه فرهنگ و هنر می توانند به عنوان وسیله پیش برنده برای پیشرفت اجتماعی به کار گرفته شوند.

شاهین نجفی پس از اجرای برنامه به رادیو فردا گفت: «آنچه در این کنسرت اتفاق افتاد اجرای آکوستیک کارها در ژانرهای مختلف همچون فیوژن، جز، بلوز، و تریپ هاپ بود و من خوشحالم که ایرانیان تورنتو امروز با حضور گسترده خود استقبال خوبی از این کارهای کردند و این به من کمک می کند تا آلبوم جدید را با انرژی بیشتری آماده کنم.»

شاهین نجفی در مورد محتوای کار خود توضیح داد: «من روی مسایل اجتماعی جامعه‌مان تمرکز کرده‌ام و تلاش می‌کنم دغدغه‌های اجتماعی را طرح کنم و خودم را خواننده سیاسی نمی‌دانم.»

در جریان کنسرت شاهین نجفی در تورنتو، دکتر رضا مریدی، نماینده مجلس ایالت اونتاریو و وزیر تحقیقات و فناوری حضور داشت که برای دقایقی در حمایت از شاهین نجفی سخن گفت و کراوات خود را برای ادای احترام به کارهای او باز کرد.

دکتر مریدی در حاشیه این کنسرت به رادیو فردا گفت: « باعث خوشحالی است که هنرمندان ایرانی در سراسر دنیا افتخار آفرین هستند. شاهین نجفی امروز دغدغه نه تنها ایرانیان بلکه بسیاری از مردم جهان را با هنر خود طرح می‌کند.»

وزیر مهاجرت و شهروندی ایالت انتاریو نیز با ارسال پیامی از این کنسرت حمایت کرده است.
XS
SM
MD
LG