لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۶

افزایش قیمت ارز در ایران ادامه دارد: دلار ۲۸۱۰ تومان


گزارش‌ها از ایران حاکی است که افزایش قیمت ارز و سکه در ایران همچنان ادامه دارد و روز شنبه، هشتم مهرماه، قیمت هر دلار به «۲۸۱۰ تومان» و سکه نیز به «یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان» رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روز شنبه، در بازار آزاد، هر دلار «دو هزار و ۸۱۰ تومان» معامله شده است که به عبارتی به این معناست که قیمت این ارز خارجی از ششم مهرماه تاکنون، بیش از صد تومان افزایش یافته است.

بر اساس جدولی که این خبرگزاری ارائه کرده است، روز شنبه هر یورو نیز «سه هزار و ۶۳۰ تومان» و هر پوند «چهار هزار و ۴۴۰ تومان» در بازار آزاد معامله شده است.

این خبرگزاری همچنین می‌افزاید که در این روز در بازار تهران، قیمت هر سکه تمام طرح جدید و قدیم به «یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان» و هر نیم سکه به «۵۵۵ هزار تومان» رسیده است.

افزایش روزانه قیمت ارز در حالی ادامه دارد که دولت محمود احمدی نژاد برای مقابله با رشد فزاينده قيمت دلار و ساير ارزهای خارجی از روز سوم مهرماه مرکز مبادلات ارزی را راه‌اندازی کرد تا با اعلام روزانه قيمت دلار و فروش آن به بهای دو درصد زير قيمت بازار آزاد ارز، مانع از افزايش بهای آن شود.

ناتوانی دولت محمود احمدی‌نژاد در کنترل بازار، در چند وقت اخیر انتقادهای گسترده‌ای را به همراه داشته است. در همین زمینه مجلس در نشست غیر علنی ۲۹ شهریورماه، از وزیر امور اقتصاد و دارایی به دلیل نوسانات بازار ارز به شدت انتقاد کرد.

سيد شمس‌الدين حسينی، وزير اقتصاد در این نشست وعده داد که «قرار است وضعيت بازار ارز به گونه‌ای سامان‌دهی شود که ارز مورد نياز در بازار تزريق شود. همچنين اولويت‌ها مشخص شود تا نوسانات شديد قيمت دلار کاهش يابد».
XS
SM
MD
LG