لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۷

جام جهانی فوتبال برزیل ۲۰۱۴ رسما آغاز شد


(از چپ) جنیفر لوپز، پیت‌بول و کلودیا لایته، خوانندگان مراسم افتتاحیه
(از چپ) جنیفر لوپز، پیت‌بول و کلودیا لایته، خوانندگان مراسم افتتاحیه
مراسم افتتاحیه مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ روز پنج‌شنبه، ۲۲ خردادماه، ساعت سه بعدازظهر به وقت محلی در ورزشگاه سائو پائولوی برزیل آغاز شد. مسابقات این جام در سال جاری با بازی برزیل مقابل کروآسی ساعت پنج بعدازظهر به وقت محلی کلید می‌خورد.

در این دور از مسابقات جام جهانی فوتبال ۳۲ کشور حضور دارند و در مجموع ۶۴ بازی برای تعیین برنده جام جهانی ۲۰۱۴ صورت خواهد گرفت.

ایران در این دور از مسابقات به همراه آرژانتین٬ نیجریه و بوسنی در گروه ششم قرار دارد.

در نخستین رقابت که ۲۶ خردادماه ساعت ۱۶:۰۰ به وقت محلی برگزار می‌شود٬ ایران در ورزشگاه شهر کوریتیبا به مصاف نیجریه خواهد رفت.

پس از آن در تاریخ ۳۱ خردادماه ساعت یک بعدازظهر به وقت محلی٬ ایران و آرژانتین در بِلو هوریزونته با یکدیگر رقابت خواهند کرد و در آخرین رقابت این دور٬ ایران چهارم تیرماه ساعت یک بعدازظهر به وقت محلی با تیم فوتبال بوسنی به زمین خواهد رفت.

ایران که در رتبه‌بندی فیفا رتبه ۴۳ را دارد٬ تاکنون چهار بار موفق شده است به مسابقات جام جهانی راه پیدا کند٬ سال‌های ٬۱۹۷۸ ٬۱۹۹۸ ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴.

در این مسابقات ایران با مربی‌گری کارلوس کی‌روش و به همراه ۲۳ بازیکن در رقابت‌ها شرکت می‌کند.

مسابقات جام جهانی فوتبال برزیل در حالی آغاز شده است که در جریان تدارک دیدن برای مسابقات جام جهانی فوتبال٬ این کشور بارها شاهد اعتراض‌های گسترده بود٬ اعتراض‌هایی که گاه به خشونت نیز کشیده شد.

معترضان به «هزینه‌های بالای» آماده‌سازی برزیل برای جام جهانی انتقاد دارند. طبق گزارش‌ها تخمین زده می‌شود که برزیل برای آماده‌سازی برای مسابقات جام جهانی حدود ۱۱ میلیارد دلار هزینه کرده‌ است٬ مبلغی که معترضان می‌گویند می‌بایست صرف حل مشکلات رفاهی و بهبود وضعیت خدمات عمومی در این کشور می‌شد.

در دیدار افتتاحیه روز پنج‌شنبه میان برزیل و کروآسی علیرضا فغانی٬ داور ایرانی٬ به عنوان داور چهارم حضور خواهد داشت. در عین حال حسن کامرانی‌فرد نیز به عنوان داور ذخیره در فهرست داوران فیفا برای جام جهانی ۲۰۱۴ قرار دارد.

رقابت‌های فوتبال جام جهانی ۲۰۱۴ در ۱۲ استادیوم در سراسر برزیل صورت خواهد گرفت.

مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل پس از یک ماه در تیرماه به پایان می‌رسد.
XS
SM
MD
LG