لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۸

سیل در استان مازندران دستکم هشت کشته بر جای گذاشت


سیل بامداد شنبه به تأسیسات زیربنایی شهرستان بهشهر خسارت وارد کرده است
سیل بامداد شنبه به تأسیسات زیربنایی شهرستان بهشهر خسارت وارد کرده است
گزارش‌ها حاکی است که بارش شدید باران و جاری شدن سیل در استان مازنداران که از بامداد شنبه، ۲۲ مهرماه، آغاز شده است دستکم «هشت کشته» و «۲۲۵ حادثه دیده» بر جای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا البرزی، فرماندار و رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان بهشهر با اظهار این‌که بارش باران از ساعت ۴۵ دقیقه پس از نیمه شب آغاز شده است، گفت که هفت تن در شهرستان بهشهر جان خود را در اثر جاری شدن سیل از دست داده‌اند.

مدیرکل بازسازی و حوادث غیرمترقبه استانداری مازنداران شمار کشته‌شدگان را «هشت تن» اعلام کرده است.

محمدرضا البرزی در گفت‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، نیز گفته که یک تن از کشته شدگان بر اثر گرفتار شدن خودرویش در سیلاب، دوتن در اثر فرار کردن در مسیر رودخانه و چهار تن نیز در منازل خود جان خود را از دست داده‌اند. به گفته مدیر آموزش و پرورش بهشهر، یکی از کشته‌شدگان «دانش‌آموز دختر مقطع ابتدایی» است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، گزارش کرده است که تیم امداد هلال احمر تا کنون اجساد دو تن از جان باختگان را از زیر گل و لای خارج کرده‌اند.

در عین حال پویا حاجیان، مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر به ایسنا گفته که بر اثر آب‌گرفتگی در شهرستان‌های ساری، قائمشهر و بهشهر، ۲۲۵ تن حادثه دیده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است که باران در حال حاضر همچنان در نقاط مختلف استان مازندارن در حال باریدن است، اما از شدت آن کم شده است.

فرماندار البرز می‌گوید: جاری شدن سیل به زمین‌های کشاورزی، تأسیسات، منازل مسکونی و دامداری‌های این شهرستان خسارت وارد کرده است.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که بر اثر طوفانی بودن هوا و آسیب دیدن دکل‌های برق، نوسات شدید، موجب قطعی ‌گاه و بیگاه برق در بهشهر شده است.

در حال حاضر تمامی مدارس شهرستان بهشهر به دلیل سیل تعطیل هستند.

محمدرضا البرزی از مردم بهشهر خواسته است ضمن خودداری از تردد در اطراف رودخانه، مسیر تردد را آزاد بگذارند تا امدادرسانی با سرعت صورت بگیرد.

هلال احمر از اعزام «۱۰۶ امدادگر» به مناطق سیل زده استان مازندران خبر داده و می‌گوید که در حال حاضر عملیات امداد به پایان رسیده و امدادگران مشغول تخلیه آب هستند.
XS
SM
MD
LG