لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۷

«۲۸ میلیارد تومان» از بودجه حوادث غیرمترقبه به نهاد ریاست‌جمهوری رسید


مصوبه این واگذاری پیشتر توسط محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس جمهوری، ابلاغ شده بود.
مصوبه این واگذاری پیشتر توسط محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس جمهوری، ابلاغ شده بود.
یک روزنامه چاپ تهران روز چهارشنبه، سیزدهم دی ماه، گزارش داد که دولت محمود احمدی نژاد در قالب مصوبه‌‌ای مقرر کرد که ۲۸ میلیارد تومان از مبلغ در نظر گرفته شده برای حوادث غیرمترقبه در کشور در اختیار نهاد ریاست جمهوری قرار گیرد.

به گزارش روزنامه «خراسان»، بر اساس مصوبه هیات دولت، «مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال از محل منابع در نظر گرفته شده برای جبران خسارت‌های ناشی از وقوع حوادث طبیعی و سوانح پیش‌بینی نشده، به نهاد ریاست جمهوری» اختصاص پیدا می‌کند.

به گفته روزنامه خراسان این مصوبه چندی پیش به پیشنهاد وزارت کشور و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری تایید و توسط محمد رضا رحیمی، معاون اول رییس جمهوری، به شماره ثبت «۱۵۳۹۹۸/ت۴۸۰۶۸هـ» ابلاغ شده است.

در اخبار منتشر شده، اشاره‌ای به محل هزینه این ۲۸ میلیارد تومان نشده است.

این بودجه در حالی در اختیار نهاد ریاست جمهوری قرار گرفته است که محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس جمهوری، که پیشتر مصوبه «مهر کارآفرین» را به امضا رسانده بود، دهم دی‌ماه اعلام کرد که به زودی مشکل استخدامی و مسکن کارکنان نهاد ریاست جمهوری حل می‌شود.

مصوبه «مهر کارآفرین» که اواخر آبان‌ماه به تصویب هیات وزیران رسیده است، به معاون اجرایی رئیس جمهور اجازه استخدام ۱۵۰۰ تن در نهاد ریاست جمهوری تا پایان دولت دهم را می‌دهد.

اختصاص ۲۸ میلیارد تومان از محل منابع در نظر گرفته شده برای جبران خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه به نهاد ریاست جمهوری در حالی صورت گرفته است که یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به تازگی از خالی بودن صندوق اعتباری حوادث غیرمترقبه خبر داده بود.

ایرج ندیمی روز دوم دی‌ماه به خبرگزاری مجلس شورای اسلامی، خانه ملت گفته بود: «منابع در نظر گرفته شده برای هزینه کردن اعتبارات حوادث غیرمترقبه ناکافی است و باید به شکل مناسب‌تری هزینه شود. متأسفانه در شرایط کنونی اعتباری برای هزینه شدن حوادث غیرمترقبه وجود ندارد.»

این در حالی است که زلزله مردادماه آذربایجان شرقی، خسارات هنگفتی به منطقه وارد کرده است. وبسایت‌ خبرآنلاین آبان‌ماه امسال میزان خسارات وارده به مناطق زلزله‌زده را «بالغ بر ۹ هزار میلیارد ریال» برآورد کرده است.

این نخستین بار نیست که بودجه مربوط به حوادث غیرمترقبه در بخش‌های دیگر هزینه می‌شود.

خردادماه سال ۹۰ نیز روزنامه «شرق» از قول محمد خباز، نماینده وقت مجلس شورای اسلامی گزارش داد که دولت مقرر کرده است بیش از ۴۵ میلیارد تومان از بودجه حوادث غیرمترقبه برای خرید هواپیما برای رییس جمهوری هزینه شود.

اردیبهشت‌ماه همان سال نیز دولت مقرر کرد که مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان از بودجه حوادث غیرمترقبه به واحد‌های صنعتی تعلق گیرد.

همچنین جلال یحیی‌زاده، نماینده مجلس، مردادماه سال جاری، به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفته بود که بودجه حوادث غیرمترقبه صرف اقداماتی چون «احداث و تجهیز اماکن مورد نیاز در خارج از کشور، تامین هزینه هدفمندسازی یارانه‌ها و تامین اعتبار کارت سوخت» شده است.
XS
SM
MD
LG