لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۳

خانواده امیر میرزا حکمتی از بهبود شرایط وی در زندان ایران خبر دادند


امیر میرزا حکمتی تابستان ۱۳۹۰ دستگیر و به جاسوسی برای آمریکا متهم شد.
امیر میرزا حکمتی تابستان ۱۳۹۰ دستگیر و به جاسوسی برای آمریکا متهم شد.
خانواده امیر میرزا حکمتی، شهروند آمريکايی ايرانی‌تبار که به اتهام جاسوسی در ایران زندانی است، می‌گویند شرایط وی در زندان در چند وقت اخیر بهبود پیدا کرده است و آن‌ها امیدوارند که این تغییرات در نهایت به آزادی وی ختم شود.

به گزارش روز سه‌شنبه، ۱۸ تیرماه روزنامه نیویورک‌تایمز، سارا حکمتی، خواهر امیر میرزا می‌گوید که برادرش علاوه بر ملاقات‌های هفتگی با دایی، عمو و عمه‌اش، به طور مرتب با خانواده‌اش در آمریکا مکاتبه می‌کند، به کتاب دسترسی دارد و می‌تواند روزانه ورزش کند.

سارا حکمتی افزوده است خانواده آقای حکمتی امیدوارند که این تغییرات نشانه این باشد که قوه قضائیه در نظر دارد اتهام جاسوسی امیر حکمتی را رد کرده و ضمن بازبینی پرونده، حکم به آزادی او بدهد.

امیر میرزا حکمتی که شهریور ماه ۳۰ ساله می‌شود، تابستان ۱۳۹۰ در حالی که به گفته خانواده‌اش برای دیدن مادربزرگش به ایران آمده بود، دستگیر شد. ایران آقای حکمتی را که پیشتر مدت چهار سال در نیروی دریایی آمریکا کار کرده بود، به جاسوسی برای سازمان سیا محکوم کرد، اتهامی که از سوی آقای حکمتی و خانواده‌اش همواره رد شده است.

آقای حکمتی که ماه‌ها در سلول انفرادی به سر می‌‌برد، دی‌ماه همان سال به اعدام محکوم شد، اما این‌ حکم توسط دیوان عالی نقض شد.

اکنون قرار است که دادگاه دیگری برای وی برگزار شود، هرچند تاریخ آن هنوز مشخص نیست.

با توجه به بهبود شرایط آقای حکمتی در زندان، روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده است که در مورد امکان آن‌که وی در ماه رمضان مورد عفو رهبری قرار گرفته و آزاد شود، گمانه‌زنی‌هایی می‌شود.

در حال حاضر خانواده آقای حکمتی می‌گویند شرایط وی از حدودا بهار سال جاری بهتر شده است. تا پیش از آن آقای حکمتی تنها ماهی یک‌بار اجازه دیدار با دایی‌اش را داشت، اما اکنون هر دوشنبه با دایی، عمو و عمه‌اش دیدار می‌کند.

به گفته سارا حکمتی، او اکنون در زندان به کلاس زبان فارسی می‌رود و خود نیز به سایر زندانی‌ها زبان انگلیسی آموزش می‌دهد.

آقای حکمتی در یکی از نامه‌‌هایی که در اختیار نیویورک‌تایمز قرار گرفته، خطاب به مادرش نوشته است: «اینجا زندگی خیلی سلامتی دارم... آدم‌های خیلی خوبی این‌جا هستند. در مورد غذا، هر چیزی که لازم داشته باشیم، داریم. من به کلاس زبان می‌روم و روزانه ورزش می‌کنم.»

وی در این نامه همچنین از خانواده‌اش به خاطر «نگرانی‌هایی» که برایشان ایجاد کرده، پوزش خواسته و افزوده است: «حس خوبی به من می‌گوید که این شرایط به زودی رفع و رجوع می‌شود.»
XS
SM
MD
LG