لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۲

دستگیری صدها تن در ارتباط با پورنوگرافی کودکان در جهان


پلیس تورنتوی کانادا می‌گوید در عملیاتی علیه یکی از «بزرگترین شبکه‌های پورنوی کودکان»٬ حدود ۳۵۰ تن در سرتاسر جهان دستگیر شده و ۳۸۶ کودک نجات پیدا کرده‌اند.

به گزارش آسوشیتد پرس٬ پلیس کانادا اعلام کرده است که روز پنجشنبه٬ ۲۳ آبان‌ماه٬ بیش از صد تن در کانادا٬ ۷۶ تن در ایالات متحده و مابقی افراد در کشورهای دیگر در ارتباط با «پورنوگرافی کودکان» دستگیر شده‌اند که تعدادی از آن‌ها کشیش٬ معلم مدرسه٬ پزشک و بازیگر هستند.

شبکه خبری یورونیوز به نقل از واحد جرایم جنسی تورنتو گزارش کرده است که «چهل معلم مدرسه٬ ۹ پزشک و پرستار٬ ۳۲ داوطلب کار با کودکان٬ شش افسر پلیس٬ ۹ کشیش و سه پدرخوانده و مادرخوانده» در میان بازداشت‌شدگان هستند.

طبق گزارش‌ها این عملیات منجر به نجات ۳۸۶ کودک شده است.

به گفته جوانا بیوِن٬ یکی از بازرسان کانادا که در این پرونده دست دارد٬ در جریان این عمیات «صدها هزار ویدیو توقیف شده است که حاوی صحنه‌های مخوفی از اقدام جنسی علیه کودکان بسیار کم سال است».

خانم بیوِن می‌گوید تحقیقات درمورد این شبکه زمانی آغاز شد که مردی به نام برایان وِی در تورانتو متهم شد که از سال ۲۰۰۵ شرکتی را اداره می‌کند که به کار توزیع ویدیوهای پورنوگرافی کودکان می‌پرداخت.

پلیس می‌گوید برایان وی ۴۲ ساله که اکنون در زندان به سر می‌برد٬ به مردم در سراسر دنیا آموزش می‌داد که ویدیوهای پورنوگرافی از کودکان پنج تا ۱۲ ساله تهیه کنند. او سپس این ویدیوها را خریداری می‌کرد و آن‌ها را از طریق شرکت خود٬ «آزوو فیلمز»٬ در اختیار مشتریان بین‌المللی در ۹۴ کشور دنیا قرار می‌داد.

طبق گزارش‌ها٬ ویدیوهای توزیع شده از سوی «آزوو فیلمز» حاوی تصاویری از پسربچه‌های برهنه‌ای از کشورهایی چون آلمان٬ رومانی و اوکراین بود.

به گفته پلیس تحقیقات بر روی این پرونده از سال ۲۰۱۰ با همکاری اینترپل در بیش از ۵۰ کشور از جمله کانادا٬ استرالیا٬ اسپانیا٬ مکزیک٬ نروژ و یونان آغاز شد.

پلیس کانادا تاکید کرده است که تحقیقات بر روی این پرونده همچنان ادامه دارد و احتمالا در آینده افراد بیشتری دستگیر خواهند شد.
XS
SM
MD
LG