لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۷

فارس: بازداشت افراد مرتبط با منافقین در آستانه انتخابات


عکس آرشیوی است.
عکس آرشیوی است.
خبرگزاری فارس به نقل از یک مقام امنیتی جمهوری اسلامی می‌گوید که چند فرد مرتبط با سازمان مجاهدین خلق ایران که قصد ایجاد «اخلال در روند انتخابات» را داشتند بازداشت شده‌اند. چند روز پیشتر نیز وزارت اطلاعات از بازداشت اعضای دو گروه «تروریستی» خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، این مقام امنیتی که نامش ذکر نشده روز جمعه، سوم خردادماه، گفت این افراد به گفته وی مرتبط با «گروهک تروریستی منافقین»، در تهران و چند شهر دیگر مورد هجوم «سربازان گمنام امام زمان» قرار گرفته‌اند.

او افزود که دو تن از افراد بازداشت شده، «به منظور انتقال دستورالعمل‌های حلقه خارج به داخل و هماهنگ‌سازی عناصر و تشکل‌های داخلی جهت اخلال در روند برگزاری انتخابات» وارد ایران شده بودند.

مقامات جمهوری اسلامی معمولا از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران با عنوان «منافقین» یاد می‌کنند.

این مقام امنیتی افزوده است: «تعداد زیادی از دیگر عناصر این تشکل‌ها نیز شناسایی و احضار و پس از اقدامات مقتضی و اخذ تضمین‌های لازم مرخص شدند که در روزهای آینده و پس از برخورد با سایر مرتبطین این تشکل‌ها، اطلاعات بیشتری به صورت رسمی در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.»

این خبر در حالی منتشر شده است که وزارت اطلاعات ۳۰ اردیبهشت‌ماه نیز از شناسایی و بازداشت اعضای دو گروه «تروریستی» خبر داده و اعلام کرده بود که این دو گروه در آستانه انتخابات «قصد وارد کردن سلاح» به ایران را داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، ۲۹ اردیبهشت‌ماه نیز وزارت اطلاعات از اعدام «دو تن از سرشبکه‌های جاسوسی متعلق به سازمان‌های سیا و موساد» خبر داد و گفت که این دو تن از سوی «سربازان گمنام امام زمان» بازداشت شده بودند.

محافظه‌کاران نزدیک به حکومت ایران و گاه برخی مقامات امنیتی کشور نسبت به وقوع «فتنه» یا تلاش برای ایجاد ناآرامی در کشور به بهانه انتخابات ریاست جمهوری هشدارهای متعددی داده و بر تأمین امنیت انتخابات تأکید کرده‌اند.

در همین زمینه احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ۱۹ اردیبهشت‌ماه گفت که احتمال دارد «برخی گروهک‌ها یا افراد بخواهند انتخابات را تحت تأثیر قرار بدهند» و از استقرار نیروی زمینی ارتش در مرزها برای خنثی کردن این‌ گونه حرکات خبر داد.

پیشتر عیسی فرهادی، فرماندار تهران، نیز از آماده‌باش ده‌ها هزار نیروی بسیج و پلیس در آستانه انتخابات خبر داده بود.

همچنین سپاه گفته است که از آمادگی لازم برای مقابله با «فتنه‌های» جدید برخوردار است و ستاد کل نیروهای مسلح نیز سخن از مشارکت جدی در انتخابات به میان آورده است.
XS
SM
MD
LG