لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۵

پیش بینی فرمانده پلیس از کشته شدن ۱۹ هزار تن در تصادفات رانندگی سال ۹۱


سازمان پزشکی قانونی ایران اواخر سال ۱۳۹۰ اعلام کرد که در دهه ۸۰ «بیش از ۲۴۱ هزار ایرانی» در تصادفات رانندگی جان باخته‌اند.
سازمان پزشکی قانونی ایران اواخر سال ۱۳۹۰ اعلام کرد که در دهه ۸۰ «بیش از ۲۴۱ هزار ایرانی» در تصادفات رانندگی جان باخته‌اند.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی پیش‌بینی کرده است که تا پایان سال ۹۱ شمار کشته‌شدگان تصادفات رانندگی در ایران به «۱۹ هزار تن» برسد. وی با اعلام این رقم از کاهش شمار کشته‌ها نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، اسماعیل احمدی‌مقدم، روز یکشنبه، ۱۹ آذرماه، گفت در حالی‌که پیش از این به ازای هر سه مصدوم تصادفات «دو تن» کشته می‌شدند، در سال جاری این رقم به «یک کشته» کاهش پیدا کرده است.

وی با اظهار این مطلب، پیش‌بینی کرد که شمار کشته‌شدگان تصادفات رانندگی در سال جاری «۱۹ هزار تن» باشد که به گفته وی حکایت از کاهش شش درصدی این تلفات نسبت به سال گذشته دارد.

به گفته رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی ایران، سال ۱۳۹۰ «۲۰ هزار و ۶۸ تن» در اثر تصادف رانندگی کشته شده ‌بودند که به گفته آقای احمدی‌مقدم به معنای کاهش ۱۴ درصدی این رقم نسبت به سال ۸۹ بود.

ایران یکی از بالاترین آمارهای مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی را در میان کشورها دارد.

اسدالله جولایی، مدیرعامل ستاد دیه کشور شهریورماه اعلام کرد: «ایران به رده نخست کشورهای دارای تلفات رانندگی در جهان صعود کرده است».

خبرگزاری مهر روز ۱۳ آذرماه اعلام کرد که در هفت‌ماهه ابتدایی سال جاری «۱۲ هزار و ۵۲۷ تن» در اثر تصادفات رانندگی جان باخته‌اند که در این میان، «هزار و ۹۱۸ تن» در مهرماه کشته شده‌اند.

شمار تلفات رانندگی در ایران به ویژه در ایام تعطیل و با افزایش سفرهای بین‌ شهری، افزایش می‌یابد.

در همین زمینه، طبق گزارش‌ها در تعطیلی دو روزه ۱۲ و ۱۳ آبان‌ماه ۹۱، تصادفات رانندگی «۵۴ کشته و ۳۲۳ مجروح» بر جای گذاشت.

در مردادماه سال جاری نیز پلیس راهنمایی و رانندگی ایران گفت که در تعطیلات چهار روزه ۲۵ تا ۲۸ مردادماه، «۱۰۷ تن» در اثر تصادفات رانندگی جان باختند.

اگرچه آمار تلفات رانندگی در ایران همچنان بالا است ولی فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از کاهش کلی این تلفات خبر داده است. وی روز یکشنبه در این زمینه گفت: «طی سال‌های ۸۴ تا ۹۱، شمار کشته‌های تصادفات رانندگی، یک سوم کاهش داشت.»

سازمان پزشکی قانونی ایران در آماری که اواخر سال ۱۳۹۰ از حوادث رانندگی در ایران منتشر کرده، آورده است که در دهه ۸۰ «بیش از ۲۴۱ هزار ایرانی» در تصادفات رانندگی جان باخته‌اند.

به گفته این سازمان، بیشترین کشته‌شدگان سالانه تصادفات رانندگی دهه ۸۰ در ایران مربوط به سال ۱۳۸۴ با ۲۷ هزار و ۷۵۵ مورد فوت بوده است.

مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور خردادماه سال جاری گفته بود که شمار سالانه تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای، با شمار سالانه کشته‌‌شدگان در دوران جنگ ایران و عراق برابری می‌کند.
XS
SM
MD
LG