لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۸

هفته بیست و پنجم لیگ برتر؛ همه برای پرسپولیس بازی کردند


پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و سرخپوشان با نتیجه ۲-۰ به برتری رسیدند.
پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و سرخپوشان با نتیجه ۲-۰ به برتری رسیدند.
در هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران، پنج بازی از هشت مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید. توقف نفت، استقلال، فولاد و تراکتورسازی باعث شد تا پرسپولیس با غلبه بر سپاهان، مجدداً در کورس قهرمانی قرار بگیرد. در جمع صدرنشینان، پرسپولیس تنها تیمی بود که توانست رقیب خود را از پیش رو بردارد.

در فاصله پنج هفته تا پایان لیگ برتر، استقلال و فولاد ۴۷ امتیازی هستند. پرسپولیس و نفت ۴۴ امتیاز دارند و سپاهان با ۴۳ امتیاز در رده پنجم است.

پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و سرخپوشان در حضور ۲۵ هزار نفر با نتیجه ۲-۰ به برتری رسیدند. برای این تیم محمد عباس‌زاده و حمیدرضا علی‌عسگر گل زدند.

دیدار رفت دو تیم که حاشیه‌های زیادی داشت، با نتیجه دو بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید و علی دایی جمله «داور به سمت سپاهان غش کرده بود» را به کار برد که جریمه نقدی و محرومیت کوتاه مدت خود او و محرومیت هشت ماهه محسن قهرمانی را در پی داشت.

علیرضا فغانی داور بازی برگشت در نیمه اول به مهدی شریفی پدیده گلزن سپاهان کارت قرمز نشان داد. در یک صحنه نیز محمدرضا خلعتبری توپ اوت شده را به شجاع خلیل‌زاده نداد که باعث درگیری هر دو نفر شد و برخی از بازیکنان دو تیم هم به قائله پیوستند.

در ترکیب پرسپولیس نیلسون، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، حسین ماهینی، میثم حسینی، رضا حقیقی، محسن مسلمان، محمدرضا خلعتبری، حمید علی عسگر (۸۴- میلاد کمندانی)، قاسم دهنوی و محمد عباس‌زاده (۷۰- مهدی سیدصالحی) بازی کردند.

علی دایی بعد از پیروزی پرسپولیس مقابل سپاهان گفت: «می‌توانستیم بیشتر گل بزنیم. یک گل سالم ما به اشتباه آفساید اعلام شد. در چند بازی بد نتیجه گرفتیم. بیش از یک ماه است که تنها هستیم. اکنون وظیفه هیات مدیره و مسئولان باشگاه است تا تیم را حمایت کنند.»

دایی درباره انتقاد کرانچار از داور مسابقه گفت: «خودم هم فکر می‌کردم داور کارت زرد بدهد اما اخراج کرد. کرانچار بعد از بازی رفت حرف‌های زیادی زد، الان می‌فهمد وقتی تیمش عقب است اخراج ناحق چیست. این چوب خداست، همین فصل طعم این موضوع را چشیدند. دنیا بالا و پایین زیاد دارد.»

او درباره اینکه سید جلال حسینی به لیگ قطر خواهد رفت، گفت: «این حرفها را از خودتان در نیاورید. سید جلال می‌ماند و بعد از بالا بردن جام می‌تواند برود.»

اما حسینی نظر دیگری داشت و ضمن اعلام جدایی از پرسپولیس و عزیمت به قطر گفت: «نه مدیر داریم و نه مسئولی که با او صحبت کنیم. این هفته فقط دو دقیقه با پروین حرف زدم و دیگر جواب نمی‌دهد. بازیکنان آنقدر مشکل دارند که یا دعوا می‌کنند یا اخطار می‌گیرند. بی‌تعصب، پول‌پرست و بی‌غیرت شدیم. من که از باشگاه ماشین نگرفتم ولی آنهایی که گرفته‌اند در حال پس دادن هستند. کجای دنیا به جای مبلغ قرارداد یک بازیکن به او ماشین می‌دهند که آن هم نه پلاک دارد نه سند.»

توقف استقلال در دقیقه ۹۱

دیدار تیم‌های اول و آخر جدول بین مس کرمان و استقلال با تساوی یک بر یک به پایان رسید. قضاوت این دیدار به عهده حسین زرگر بود که در دقیقه ۴۰ برای استقلال پنالتی گرفت ولی ضربه جی لوید ساموئل را حسن رودباریان گرفت.

خوشحالی تماشاگران مس از دفع ضربه پنالتی استقلال ادامه داشت که روی یک توپ برگشتی، محمد قاضی گل استقلال را به ثمر رساند. با شروع نیمه دوم مس در پی جبران گل خورده بر آمد. تا اینکه لوسیانو ادینیو در دقیقه ۹۱ با ضربه سر گل تساوی را به ثمر رساند. استقلال با این تساوی ۴۷ امتیازی شد و در صدر باقی ماند. مس کرمان هم با ۱۷ امتیازی در انتهای جدول است.

برای مس کرمان حسن رودباریان، هادی تامینی، فرهاد سالاری، محمد آبشک (وحید اسماعیل بیگی)، احمد زنده روح، میلاد جهانی، مصطفی شجاعی، مجتبی ترشیز (ماتیو جونیور)، پویا سیف‌پناهی (احسان پور شیخعلی)، فرزاد حسین‌خانی و ادینیو بازی کردند.

در ترکیب استقلال هم مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، مجید غلام‌نژاد، هاشم بیک‌زاده، پژمان نوری، آنتونیو کاروالیو (نیکبخت واحدی)، جی لوید ساموئل، سیاوش اکبرپور، آرش برهانی (محمدمهدی نظری) و محمد قاضی به میدان رفتند.

امیر قلعه‌نویی بعد از توقف تیمش گفت: «بازی خوبی نبود. یک دلیلش کیفیت بد زمین بود. زمان من در کرمان زمین خوب بود. در این زمین‌ها کار شانسی است و تیم‌های تاکتیکیتر به مشکل بر می‌خورند. اما مس هم بازی خوبی انجام داد، بودن بوناچیچ تأثیر دارد و من او را دوست دارم.»

لوکا بوناچیچ هم گفت: «این زمین ناهموار است و اجازه نمی‌دهد فوتبال بازی کنید اما شرایط زمین برای هر دو تیم مساوی بود. سه شنبه هفته آینده باز هم مقابل استقلال قرار خواهیم گرفت. البته لیگ برتر از جام حذفی برای ما مهم‌تر است ولی اگر پنج درصد هم شانس داشته باشیم با تمام قدرت کار می‌کنیم.»

در دیگر دیدارهای برگزار شده، ملوان با دو گل بر نفت تهران غلبه کرد. مهدی دغاغله و شاهین ثاقبی برای تیم اوج گرفته ملوان گل زدند. ذوب‌آهن و گسترش به تساوی بدون گل رسیدند. ذوب‌آهن یک پنالتی را توسط محمد صلصالی از دست داد.

بازی راه‌آهن با صبا و دیدار سایپا مقابل فولاد نیز بدون گل به پایان رسید. همین نتیجه در بازی استقلال خوزستان و فجر سپاسی، همچنین تراکتورسازی و داماش هم تکرار شد.
XS
SM
MD
LG