لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۰

لاریجانی باز هم مصوبه دولت برای استخدام هزاران تن را رد کرد


علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در کنار «طرح مهر کارآفرین»، شش مصوبه دیگر دولت را نیز رد کرده است.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در کنار «طرح مهر کارآفرین»، شش مصوبه دیگر دولت را نیز رد کرده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌های جداگانه‌ای به رئیس جمهور ایران، شش مصوبه دولت از جمله مصوبه استخدامی «مهر کارآفرین» را رد کرد.

به گزارش ۲۲ تیرماه خبرگزاری فارس، علی لاریجانی در نامه‌های خود به محمود‌ احمدی‌نژاد که ۹ تیرماه ارسال شده، آورده است که «هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» مجلس، مصوبه‌های «مهر کارآفرین»، «بودجه سال ۹۲ مناطق آزاد»، «اختصاص اعتبار به استانداری کردستان»، «نحوه تقویم اراضی و بهره مالکان اراضی بایر»، «واگذاری طرح تولید کنسانتره سنگان» و «سختی کار لکوموتیورانان» را مغایر قانون خوانده و رد کرده است.

وی تأکید کرده است که طبق قانون، دولت یک هفته مهلت دارد مصوبه خود را اصلاح کند و در غیر این‌صورت، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته، ملغی‌الاثر خواهد بود.

طرح «مهر کارآفرین» دولت مربوط به استخدام رسمی «۵۰۰ هزار تن» است که بخشی از آن به استخدام ۱۵۰۰ تن در نهاد ریاست جمهوری و چهار هزار تن در استانداری‌ها مربوط می‌شود.

دی‌ماه ۱۳۹۱ اعلام شد که دولت محمود احمدی‌نژاد ضمن صدور مجوز برای استخدام ۱۵۰۰ تن در نهاد ریاست جمهوری، به استانداران نیز برای استخدام چهار هزار تن مجوز داده است. محمدرضا خباز، عضو هیئت تطبیق مصوبات مجلس آن زمان تأکید کرد که آقای احمدی‌نژاد برای استخدام‌های استانداری، به استانداران «اختیار تام» داده است.

این مصوبه از همان زمان مورد انتقادهای گسترده‌ قرار گرفت. محمدرضا خباز این مصوبه را بسيار خطرناک دانست و احمد توکلی،‌ نماینده مجلس نیز از آن به عنوان «انفجار چمدان تی‌ان‌تی» نام برد.

علی لاریجانی ۱۳ دی‌ماه بخش‌هایی از این مصوبه از جمله استخدام ۱۵۰۰ تن در نهاد ریاست جمهوری را مغایر قانون اعلام و آن را رد کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی اسفندماه نیز بار دیگر اصلاحیه مصوبه مهرآفرین را غیرقانونی دانست.

رد اخیر شش مصوبه دولت از سوی آقای لاریجانی در حالی صورت گرفته است که معاون نظارت مجلس شورای اسلامی ایران ۲۱ تیرماه اعلام کرد که در دو سال گذشته از ۷۱۸ مصوبه دولت، ۱۵۹ مصوبه غیرقانونی بوده که به گفته وی این رقم در مقایسه با گذشته افزایش یافته است.
XS
SM
MD
LG