لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۵

اسرائیل ساختمان نخست وزيری حماس را بمباران کرد


بمباران ساختمان نخست‌وزیری حماس ساعاتی پس از دیدار اسماعیل هنیه، نخست وزیر حماس با همتای مصری‌اش، هشام قندیل، در این ساختمان انجام شد.
بمباران ساختمان نخست‌وزیری حماس ساعاتی پس از دیدار اسماعیل هنیه، نخست وزیر حماس با همتای مصری‌اش، هشام قندیل، در این ساختمان انجام شد.
در تازه‌ترین حملات هوایی ارتش اسرائیل به غزه که از روز چهارشنبه آغاز شده است، ساختمان دفتر نخست وزیری حماس در ساعات آغازین بامداد شنبه، ۲۷ آبان‌ماه، هدف قرار گرفت و ویران شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت حماس اعلام کرده است که ساختمان نخست‌وزیری حماس هدف چهار بمب قرار گرفته است. یک مقام رسمی حماس به این خبرگزاری گفته است که در اثر این حمله ساختمان نخست وزیری «کاملا تخریب شده است و خانه‌های اطراف این ساختمان نیز آسیب دیده‌اند».

طبق گزارش‌ها در زمان این حمله، اسماعیل هنیه، نخست وزیر حماس، در ساختمان حضور نداشت. خبرگزاری‌ها هنوز گزارشی در مورد به جا ماندن کشته یا مجروح بر اثر این حمله، منتشر نکرده‌اند.

به گفته شبکه خبری الجزیره، نیروهای اسرائیلی روز شنبه در عین حال چندین ساختمان دیگر دولتی و امنیتی، شماری تونل، سایت‌های زیرزمینی شلیک راکت در غزه و مراکز انتقال برق را نیز بمباران کردند. طبق این گزارش، در پی این حملات، برق منطقه‌ای با جمعیت حدود چهارصد هزار نفر در جنوب غزه قطع شده است.

بنابر گزارش‌ها، این حملات در پی حمله راکتی روز جمعه حماس به اورشلیم (بیت‌المقدس) انجام شد.

روز جمعه، برای نخستین بار در طول ده‌ها سال نزاع میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها، دو راکت فلسطینی به سمت اورشلیم (بیت‌المقدس) شلیک شد، اما به مناطق مسکونی اصابت نکرد و تلفاتی در پی نداشت.

به دنبال این واقعه، اسرائیل تصمیم به احضار کلی ۷۵ هزار نیروی نظامی ذخیره گرفت و روز شنبه، ۲۷ آبان‌ماه مجوز این احضار از سوی کابينه اسراييل صادر شد.

در حال حاضر در پی حملات روز شنبه اسرائیل به مناطق مختلف نوار غزه، خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع پزشکی در غزه اعلام کرده‌ است که شمار کشته‌شدگان به «۳۸ تن» رسیده است و «۳۴۵ تن» نیز در این مدت در نوار غزه مجروح شده‌اند.

این درگیری‌ها در حالی ادامه دارد که به دنبال دیدار ۲۶ آبان‌ماه هشام قندیل، نخست وزیر مصر، از نوار غزه، رفیق عبدالسلام، وزیرخارجه تونس، نیز روز شنبه، ۲۷ آبان‌ماه، برای اعلام همبستگی با مردم غزه، همراه با هیئتی وارد این باریکه شد.

به گفته ارتش اسرائیل در روزهای گذشته، اسرائیل به سمت «بیش از ۸۰۰ هدف» در نوار غزه شلیک کرده است. اسرائیل همچنین گفته است که در مقابل نیز «بیش از ۵۸۰ راکت» از سمت غزه به سوی اسرائیل پرتاب شده است.
XS
SM
MD
LG