لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۳

تسلیت هادی خامنه‌ای٬ حسن خمینی و هاشمی به مهدی کروبی


خواهر مهدی کروبی ۲۸ دی‌ماه و در حالی که برادرش در حصر خانگی به سر می‌برد٬ درگذشت.
خواهر مهدی کروبی ۲۸ دی‌ماه و در حالی که برادرش در حصر خانگی به سر می‌برد٬ درگذشت.
به دنبال درگذشت خواهر مهدی کروبی٬ هادی خامنه‌ای٬ حسن خمینی٬ اکبر هاشمی رفسنجانی و ۴۴ زندانی سیاسی از جمله کسانی بودند که به وی تسلیت گفتند. پیشتر محمد خاتمی٬ خانواده آیت‌الله منتظری٬ آیت‌الله بیات زنجانی٬ خانواده محمد بهشتی و دختران میرحسین موسوی نیز به مهدی کروبی تسلیت گفته بودند.

خواهر مهدی کروبی به نام فاطمه، صبح شنبه ۲۸ دی درگذشت. او سومين خواهر آقای کروبی بود که از هنگام آغاز حبس خانگی برادرش، درگذشت.

مهدی کروبی در شرايطی از مرگ خواهرش مطلع شد که يک روز قبل از آن از بيمارستان مرخص شده بود. همسر آقای کروبی خبر داده است که همسرش روز جمعه ۲۷ دی بعد از دو عمل جراحی و ۹ روز بستری بودن از بيمارستان مرخص شده است.

به گزارش وب‌سایت کلمه٬ نزدیک به میرحسین موسوی٬ در کنار هادی خامنه‌ای٬ حسین خمینی و اکبر هاشمی رفسنجانی٬ ۴۴ زندانی سیاسی نیز در پیامی به مهدی کروبی تسلیت گفته‌اند.

عبدالفتاح سلطانی٬ مسعود باستانی٬ عماد بهاور٬ مصطفی تاجزاده٬ حسین رونقی‌ملکی٬ ابوالفضل عابدینی٬ ابوالفضل قدیانی٬ کیوانی صمیمی٬ محسن میردامادی٬ عبدالله مومنی و ضیاء نبوی از جمله امضا کنندگان این پیام تسلیت هستند.

در پیام تسلیت این زندانیان سیاسی آمده است: «ما زندانیان سیاسی٬ مظلومیتی که شما در این سال‌ها تحمل کرده‌اید و شرایط سخت و طاقت‌فرسایی را که در آن به سر می‌برید به خوبی درک می‌کنیم.»

مهدی کروبی در کنار میرحسین موسوی٬ دو نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ بودند که از زمستان ۱۳۸۹ به همراه همسرانشان و بدون برگزاری دادگاه در خانه‌های خود محبوس شدند. فاطمه کروبی پس از مدتی از حصر آزاد شد.

به دنبال درگذشت خواهر مهدی کروبی٬ محمد خاتمی٬ رئیس جمهوری پیشین ایران در پیامی ضمن تسلیت گفتن به آقای کروبی٬ ابراز امیدواری کرد تا با «رقع حصرها٬ دل‌ها به هم نزدیکتر و جامعه و انقلاب از وجود عزیزانی» چون مهدی کروبی بهره‌مند شود.

ریيس جمهوری پیشین ايران در اين پيام خطاب به آقای کروبی گفت که «جامعه به خاطر حصر از خدمات شما محروم است» و او را «شکيبا و تسليم در برابر آزمون و تقدير الهی» توصيف کرد.
XS
SM
MD
LG