لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۱

کبری رحمانپور پس از ۱۳ سال زندان به قید وثیقه آزاد شد


کبری رحمانپور سال ۱۳۷۸ و زمانی که ۲۰ سال داشت مادر شوهرش را با ضربات چاقو به قتل رساند.
کبری رحمانپور سال ۱۳۷۸ و زمانی که ۲۰ سال داشت مادر شوهرش را با ضربات چاقو به قتل رساند.
کبری رحمانپور، زنی که ۱۳ سال را به اتهام قتل مادرشوهرش در زندان سپری کرده بود، به قید وثیقه از زندان آزاد شده است. به گفته وکیل مدافع خانم رحمانپور، مبلغ وثیقه از سوی یکی از افراد خیر پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، عبدالصمد خرمشاهی، وکیل این پرونده با توضیح این که طبق بخشنامه قوه قضائیه، افرادی که بیش از ۱۰ سال در زندان هستند و اولیای دم آن‌ها رضایت نمی‌دهند، می‌توانند با قید وثیقه آزاد شوند، گفت که پس از ارائه وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از سوی یکی از «خیرین»، دادسرای جنایی با آزادی کبری رحمانپور موافقت کرد.

به گفته وی، کبری رحمانپور ۳۳ ساله ظهر روز یکشنبه، ۱۹ خرداد ماه، آزاد شده است.

کبری رحمانپور متهم است که سال ۱۳۷۸ و در حالی که ۲۰ سال داشت، مادرشوهر خود را با ضربات چاقو به قتل رسانده است.

به گزارش ایسنا، وی پس از آن دست به این اقدام زد که همسرش که آن زمان ۶۰ سال داشت، پس از چند ماه زندگی مشترک با پرداخت «۲۰ هزار تومان» او را از خانه راند. کبری رحمانپور پس از بازگشت به منزل همسرش، با مادرشوهرش درگیری لفظی پیدا کرد و به دنبال آن با «۲۰ ضربه چاقو» وی را کشت.

خانواده مقتول در سال‌های گذشته از دادن رضایت خودداری کردند و در این مدت خانم رحمانپور چند بار تا پای چوبه دار رفت.

حال وکیل پرونده گفته است: «پنج نفر از اولیای دم پرونده موکلم تقاضای دیه کرده‌اند که امیدوارم دیه این افراد هم به زودی جمع آوری و به آن‌ها پرداخت شود. البته ناگفته نماند که همسر کبری رحمانپور رضایت نداده است.»

آقای خرمشاهی روز یکشنبه افزود: «علیرغم این که شوهر کبری رحمانپور برای پرداخت سهم دیه خواهر و برادر خود مهلت خواسته بود، متاسفانه نه تنها دیه آن‌ها را پرداخت نکرد، بلکه رضایت نیز نداد.»

پرونده خانم رحمانپور در داخل و خارج از کشور سر و صدای زیادی به پا کرد و فعالان حقوق بشر در این مدت بارها خواستار توقف حکم اعدام او شده بودند.
XS
SM
MD
LG