لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۲

رئیس مجلس خبرگان ایران «به کما رفت»


محمدرضا مهدوی کنی
محمدرضا مهدوی کنی
آیت‌الله مهدی کنی٬ رئيس مجلس خبرگان٬ روز چهارشنبه، ۱۴ خردادماه، بر اثر عارضه قلبی به کما رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر٬ آیت‌الله مهدوی کنی ساعت سه بعدازظهر روز چهارشنبه پس از شرکت در مراسم سالگرد فوت آیت‌الله خمینی٬ بر اثر عارضه قلبی به کما رفته و اکنون در بیمارستان بهمن تهران بستری است.

در همین حال رئیس دفتر مجلس خبرگان رهبری به خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی٬ ایرنا٬ گفته است که وضعیت جسمی آقای مهدوی کنی نسبت به ساعات گذشته بهتر شده است.

این خبرگزاری با این حال به نقل از یکی از بستگان آیت‌الله مهدوی کنی گزارش کرده است که وی همچنان در کماست.

محمدرضا مهدوی کنی ۸۳ ساله از اعضای شورای انقلاب در سال‌های اولیه شکل‌گیری جمهوری اسلامی بود و در دولت‌های باهنر و رجایی سمت وزارت کشور را بر عهده داشت و پس از ترور باهنر و رجایی به عنوان نخست وزیر موقت انتخاب شد.

این روحانی بلندپایه در دو دهه گذشته از اعضای شورای بازنگری قانون اساسی جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۸، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است.

سال ۱۳۸۹ و با بالا گرفتن رویارویی اصول‌گرایان با اکبر هاشمی رفسنجانی بر سر مواضع انتقادی وی درباره ناآرامی‌های پس از انتخابات ٬۱۳۸۸ پس از آن‌ که آقای رفسنجانی٬ ریاست وقت مجلس خبرگان٬ خود را برای ریاست دور بعدی این مجلس نامزد نکرد٬ آقای مهدوی کنی توانست با کسب آرای لازم٬ ریاست این مجلس را از آن خود کند.

اسفندماه ۱۳۹۱ نیز در حالی که احتمال داده می‌شد که وی به خاطر کهولت سن بار دیگر نامزد سمت ریاست مجلس خبرگان نشود٬ آقای مهدی کنی خود را نامزد ریاست این مجلس کرده و بار دیگر در سمت خود ابقا شد.

محمدرضا مهدوی کنی در عین حال دبیرکل جامعه روحانیت مبارز٬ از مهم‌ترین تشکل‌های سیاسی اصولگرایان در ایران٬ و رئیس دانشگاه امام صادق در تهران است.
XS
SM
MD
LG