لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۴

مهدی رستم‌پور مربی تیم ملی کشتی زنان دانمارک شد


مهدی رستم پور (وسط) در کنار استپان قازاریان و هارولد تونمان مدرسان فدراسیون جهانی کشتی
مهدی رستم پور (وسط) در کنار استپان قازاریان و هارولد تونمان مدرسان فدراسیون جهانی کشتی
مهدی رستم پور، کشتی‌گیر و روزنامه‌نگار ورزشی رادیو فردا، ساکن دانمارک روز چهارشنبه، چهار اردیبهشت‌ماه، به عنوان مربی تیم ملی کشتی زنان دانمارک انتخاب شد. آماده‌سازی این تیم برای مسابقات پیش‌روی نوردیک، نخستین تجربه مربیگری وی با این تیم است.

وی در خصوص نحوه برگزیده شدنش برای این سمت به رادیو فردا گفته است:

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:27 0:00
لینک مستقیم

مهدی رستم‌پور: پارسال در کلاس بین‌المللی فدراسیون جهانی که در لهستان بود حضور پیدا کردم و مدرک مربیگری پیشرفته کشتی زنان را از آن‌جا گرفتم. در کنار آن، در ایران هم ضمن اینکه گزارشگر ورزشی بودم، رشته تخصصی‌ا‌م کشتی بود و در این رشته سابقه فعالیت داشتم.

اینجا بعد از اینکه از کلاس فدراسیون جهانی بازگشتم، در باشگاه ورزشی کپنهاک در رده سنی نوجوانان مشغول به مربیگری شدم. یک مدت بعد سایر کشتی‌گیران ملی‌پوشی که در باشگاه‌های دیگر فعالیت می‌کردند، به باشگاه کپنهاگ می‌آمدند که با هم کار کنیم. خوشبختانه نظر فدراسیون کشتی دانمارک جلب شد و آن‌ها برای مسابقات نوردیک که دو هفته دیگر با حضور کشورهای حوزه بالتیک و اسکاندیناوی در سوئد برگزار می‌شود، من را به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان بانوان دانمارک انتخاب کردند.

بنابراین اولین برنامه‌ای که در پیش خواهید داشت، همین مسابقات نوردیک به میزبانی سوئد است.

همینطور است. با توجه به این‌که می‌خواهیم برای کشتی دانمارک یک آینده‌نگری داشته باشیم، با وجود این که مسابقات در رده بزرگسالان است، دو کشتی‌گیر ۱۸ ساله را انتخاب کرده‌ایم که بتوانند از دل این رقابت‌ها تجربه‌اندوزی کنند و با فراگیری تکنیک‌های اصیل ایرانی، برای مسابقات مهمتر بعدی آماده شوند.

اکنون تیم ملی کشتی زنان دانمارک چه وضعیتی دارد و از لحاظ فنی و رتبه در چه سطحی است؟

تعداد بسیار زیادی کشتی‌گیر دختر و زن در سطح دانمارک فعالیت می‌کنند. به لحاظ فیزیکی به طور کلی اسکاندیناویایی‌ها خیلی نیرومند هستند. به لحاظ تنفسی خیلی شرایط خوبی دارند و آمادگی جسمانیشان خوب است. اگر به همان سبکی که سوئد با بهره‌گیری از یک مربی ایرانی سال‌ها است که این مسیر را طی می‌کند و اکنون یک موقعیت خوبی در دنیا دارد، دانمارک هم به سلاح تکنیک مجهز شود، می‌تواند همین شرایط را در سال‌های آینده به دست بیاورد.
XS
SM
MD
LG