لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۲

‫انتشار خبرهایی درباره «استعفای نجفی» از میراث فرهنگی‬


محمدعلی نجفی
محمدعلی نجفی
روز سه‌شنبه خبرهای تایید نشده‌ای از استعفای محمدعلی نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی منتشر شد. خبرگزاری میراث فرهنگی ضمن انتشار این خبر می‌گوید شنیده‌ها حاکی است که آقای نجفی به دلیل وضعیت سلامتش از این سمت کناره‌گیری کرده است.

خبرگزاری میراث فرهنگی روز سه‌شنبه٬ هشتم بهمن‌ماه٬ گزارش کرده است که محمدعلی نجفی به دلیل «مشکلات قلبی و با توصیه پزشک» از حسن روحانی٬ رئیس جمهور٬ خواسته است که از او «در سمتی کم استرس‌تر استفاده کند» و در همین راستا از ریاست سازمان میراث فرهنگی استعفا کرده است.

به گفته این خبرگزاری٬ نزدیکان آقای نجفی نیز استعفای او را تایید کرده‌اند.

خبرگزاری کار ایران٬ ایلنا نیز روز سه‌شنبه گزارش کرده است که طبق شنیده‌های محمدعلی نجفی از سمت خود استعفا کرده و آورده است: «این خبر هنوز به تایید هیچ مقام رسمی نرسیده است٬ اما در شبکه‌های اجتماعی با جدیت تمام منتشر شده است.»

به گفته ایلنا شنیده‌ها حاکی است که خبر این استعفا به زودی در وب‌سایت دولت منتشر خواهد شد.

با پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری٬ محمدعلی نجفی از سوی آقای روحانی به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی شد اما در جریان رای‌گیری در مجلس شورای اسلامی٬ با اختلاف يک رای از رسيدن به وزارت آموزش و پرورش بازماند.

آقای نجفی پس از آن با حکم رئیس جمهور به ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزیده و جایگزین محمد شریف ملک‌زاده شد.

محمدعلی نجفی که معاونت حسن روحانی را بر عهده دارد٬ پیش از این به عنوان وزیر آموزش و پرورش کابینه‌های آقایان موسوی و هاشمی رفسنجانی٬ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت محمد خاتمی٬ مشاور رئیس جمهور و مشاور وزیر صنایع و معادن و نماینده مردم در شورای سوم شهر تهران فعالیت کرده است.
XS
SM
MD
LG