لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۹

محمدرضا خاتمی: اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات آینده مجلس هستند


محمدرضا خاتمی
محمدرضا خاتمی
محمدرضا خاتمی٬ از چهره‌های اصلاح‌طلب می‌گوید در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی اصلاح‌طلبان پیروز خواهند شد. عبدالواحد موسوی لاری٬ عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز نیز تاکید کرده که اصلاح طلبان در این انتخابات حضوری «قرص و محکم» خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران٬ محمدرضا خاتمی٬ نایب رییس دوره ششم مجلس٬ روز سه‌شنبه٬ ۲۶ فروردین ماه در حاشیه مراسم هفتمین روز درگذشت پدر همسر محمد خاتمی٬ با تاکید بر پیروزی اصلاح‌طلبان در دهمین دوره انتخابات مجلس٬ گفت که «اصلاح‌طلبان باید دور هم بنشینند و با تشکیل جلسه در این باره به نتیجه برسند.»

دبیرکل پیشین جبهه مشارکت در خصوص فعالیت حزب مشارکت نیز گفت: «اصلاح‌طلبان مدام در حال تشکیل جلسه هستند ولی درباره آغاز حزب مشارکت من اطلاعی ندارم.»

انتخابات مجلس نهم اسفندماه ۱۳۹۰ برگزار شد که در جریان آن، ۲۹۰ نماینده به مجلس راه یافتند. با فوت یک نماینده و استعفای یک نماینده دیگر٬ تعداد نمایندگان اکنون به ۲۸۸ تن رسیده است.

اصول‌گرایان برنده این انتخابات بودند. بر اساس آمار روزنامه جام جم از ترکیب سیاسی مجلس نهم که اردیبهشت ۹۱ منتشر شد٬ ۵۷ درصد کرسی‌های این مجلس از آن اصولگرایان است٬ در حالی که اصلاح‌طلبان هفت درصد از کرسی ها را در اختیار دارند و ۳۶ درصد دیگر کرسی‌ها به نمایندگان مستقل تعلق دارد.

حال گزارش‌ها حاکی از تلاش اصلاح‌طلبان برای موفقیت در انتخابات مجلس دهم است.

به گزارش ایسنا، عبدالواحد موسوی لاری٬ عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز و وزیر پیشین کشور، در خصوص حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده مجلس گفته است: «اصلاح‌طلبان حضوری قرص و محکم در انتخابات آتی خواهند داشت… اصلاح‌طلبان در مسائل عمومی حضوری فعال دارند و در انتخابات نیز حضور خواهند داشت.»

وی همچنین تاکید کرد که محمد خاتمی٬ رییس جمهوری پیشین، در جهت ایجاد وحدت و انسجام اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مجلس نقشی موثر خواهد داشت و افزود: «ایشان حتما این نقش را خواهند داشت. ایشان در جریان اصلاحات دارای نقش مهم و تاثیرگذار است.»

از سوی دیگر و به گزارش خبرگزاری فارس٬ رسول منتجب نیا٬ عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی نیز روز سه‌شنبه گفته است: «ما مانند بقیه اصلاح‌طلبان٬ منسجم‌تر و متحدتر در انتخابات مجلس دهم شرکت می‌کنیم و پیروز خواهیم شد.»

به گزارش این خبرگزاری، یاسر هاشمی رفسنجانی٬ فرزند رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز تاکید کرده که پدرش حتما برای انتخابات مجلس فعالیت سیاسی خواهد داشت.

اکبر هاشمی رفسنجانی در چندسال اخیر گرایش بیشتری به سمت اصلاح‌طلبان داشته است.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اسفندماه ۱۳۹۴ برگزار خواهد شد.
XS
SM
MD
LG