لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۴

دختر میرحسین موسوی: فشارهای امنیتی منجر به جدایی همسرم شد


میرحسین موسوی، از رهبران مخالف در ایران، همراه با زهرا رهنورد از بهمن ماه ۱۳۸۹ در حصر خانگی هستند.
میرحسین موسوی، از رهبران مخالف در ایران، همراه با زهرا رهنورد از بهمن ماه ۱۳۸۹ در حصر خانگی هستند.
نرگس موسوی، فرزند میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در گفت‌و‌گو با سایت خبری جرس گفته است که در سال‌های گذشته به همراه دو خواهر دیگرش از سوی مأموران تحت «فشارهای مکرر» بوده‌اند و همین فشارها منجر به جدایی‌ همسرش شده است.

خانم موسوی در این گفت‌وگو که روز پنجشنبه، ۲۶ بهمن‌ماه منتشر شد، گفته است: «پیش از شروع حصر پدر و مادرم، همسر سابقم را به طور مکرر می‌بردند و بازجویی می‌کردند. به خاطر همین برخوردها مشکلاتی در زندگی مشترک ما ایجاد کردند.»

وی در گفت‌و‌گو با این وب‌سایت نزدیک به اصلاح طلبان افزوده است: «تقریبا هفته‌ای یک بار او را (همسرم را) بازجویی می‌بردند و تهدیدش می‌کردند. به او برای طلاق فشار می‌آوردند. حتی به او می‌گفتند چرا زن صیغه‌ای نمی‌گیری و یک سری حرفایی که از گفتن آن شرم دارم... این برخوردها منجر به طلاق ما شد.»

نرگس موسوی افزوده است: «از بازجویی همسر سابقم شروع شد تا کتک زدن شوهر خواهرم و اخراج خواهرم که دارای دکترا است و یک استاد دانشگاه بود و به این نحو کنار زده شد. خود من هم امنیت شغلی نداشتم. هر وقت که کاری را شروع می‌کردم اختلال ایجاد می‌کردند و برای همکاران و در محیط کار مزاحمت برایم ایجاد می‌کردند.»

نرگس و زهرا موسوی ۲۳ بهمن‌ماه از سوی ماموران به مدت چند ساعت بازداشت شدند.

نرگس موسوی در گفت‌و‌گو با جرس با اشاره به بازداشت ۲۳ بهمن‌ماه، نسبت به رفتار ماموران اعتراض کرد و گفت: «یکی از آقایان من را هل داد داخل (منزل) به طوری که دستم آسیب دید... یکی از آن‌ها دستش را بالا برد و گفت چنان می‌زنم توی دهانت که دندانهایت بریزد داخل دهانت... من را جلوی چشم فرزندم تهدید به قتل کردند. زمانی که داشتند خانه را تفتیش می‌کردند یکی از همان آقایان به من گفت اگر دست او بود از ساختمان من را پایین پرت می‌کرد.»

طبق گزارش‌ سایت «کلمه» که اخبار میرحسین موسوی و زهرا رهنورد را منتشر می‌کند، روز ۲۵ بهمن‌ماه از نرگس و کوکب موسوی خواسته شده است تا ۲۶ و ۲۸ بهمن‌ماه به دادسرای اوین بروند.

در عین حال محمدحسین کروبی، فرزند ارشد مهدی کروبی نیز ۲۳ بهمن‌ماه در منزل مسکونی خود بازداشت و پس از ۹ ساعت بازجویی آزاد شد.

زهرا موسوی در گفت‌و‌گو با وب‌سایت جرس در مورد بازجویی روز ۲۳ بهمن‌ماه خود گفته است: «بیشترین حساسیت آن‌ها روی سایت کلمه بود که به قول خودشان ضد انقلاب است... حساسیت دیگرشان این بود که با پسر آقای کروبی چگونه بیانیه نوشتیم. در کل می‌گفتند نشر اکاذیب کردید و چرا واژه مهندسی انتخابات و آدم‌ربایی را در بیانیه آوردید؟ چرا می‌گویید حصر غیر قانونی است؟»

فرزندان میرحسین موسوی و مهدی کروبی روز ۱۸ دی‌ماه با انتشار بیانیه‌ای، از انتخابات به گفته آن‌ها «مهندسی شده» سخن به میان آورده و به حصر «غیرقانونی و غیر انسانی» والدین‌شان اعتراض کردند.

فرزندان میرحسین موسوی در بیانیه دیگری که هفتم بهمن ماه منتشر کردند حصر خانگی پدر و مادر خود را به «آدم ربایی» تشبیه کردند و خواستار «آزادی بدون شرط و فوری» ‌آن‌ها شدند.

میرحسین موسوی، از رهبران مخالف در ایران، همراه با همسرش زهرا رهنورد از بهمن ماه سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی هستند.
XS
SM
MD
LG