لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۰

مؤسس توئیتر از ثروت ۳۱ میلیارد دلاری بی‌نصیب ماند


لوگوی «توئیتر» بر روی ساختمان بورس اوراق بهادار نیویورک- نوامبر ۲۰۱۳
لوگوی «توئیتر» بر روی ساختمان بورس اوراق بهادار نیویورک- نوامبر ۲۰۱۳
بر اساس اعلام ارزش سهام عمومی اولیه شرکت «توئیتر»، ارزش این مجموعه رقمی معادل ۳۱ میلیارد دلار آمریکا است؛ ثروتی که تا به این لحظه به میلیونر و میلیاردر شدن ده‌ها تن منجر شده به جز یک نفر که آن هم کسی نیست جز «نوآ گلاس»، مؤسس این شبکه اجتماعی محبوب.

به نوشته روزنامه ایندپندنت، آقای گلاس همان کسی است که نرم افزار اولیه توئیتر را نوشت و نام «توئیتر» را برای این سایت برگزید، کسی که کُل این شبکه اجتماعی بزرگ بر روی رایانه شخصی وی زاده شد.

گفته می‌شود که دیگر شرکای طرح، اندکی پس از آغاز به کار توئیتر، آقای گلاس را کنار گذاشتند.

پیش تر، مؤسسِ بدشانسِ توئیتر در طرحی دیگر اقدام به تأسیس شرکت پادکست «اودئو» کرده بود؛ جایی که سه مؤسس دیگر توئیتر (ایوان ویلیامز، جک دورسی و بیز استون) با یکدیگر آشنا شدند.

بنابر آنچه خبرنگاری به نام «نیک بیلتون» در کتاب جدیدش درباره داستان توئیتر نوشته است، آقای گلاس به درخواستِ دورسی و به دستورِ ویلیامز از این طرح کنار گذاشته شد.

شرکای گلاس عذر وی را خواستند و بدین ترتیب مؤسسِ توئیتر بدون برخورداری از ثروت حاصل از ابداع خود، برکنار شد.

سایت «بیزنس اینسایدر» نیز به مناسبت اعلام ارزش سهام عمومی اولیه توئیتر به زندگی تازه نوآ گلاس پرداخته است.

این سایت در گزارش خود ضمن اشاره به ابتلای گلاس به افسردگی، نوشته که مؤسس توئیتر این روزها به دور از سر و صدا در یک آپارتمان زندگی می‌کند؛ «خانه ای که در واقع پناهگاه ضد زلزله‌ای بوده که تغییر کاربری یافته» و او آنجا را برای زندگی به همراه دوست دختر خود، فرزند دختر نوزادش و یک سگ به نام «اِوی» انتخاب کرده است.

اما به نوشته روزنامه ایندپندنت، آنچه جالب است آنکه «نوآ گلاس» در توئیتر یک حساب کاربری نیز دارد اما به ندرت از آن استفاده می‌کند.

جدیدترین توئیتِ گلاس مربوطه به ماه سپتامبر است که در آن بزرگوارانه نوشت: «برای تیمِ توئیتر آرزوی موفقیت هرچه بیشتر دارم.» و در ادامه اش افزود: «ایمان دارم که آنها همچنان در توسعه این ابزار ارتباطی موفق خواهند بود.»
XS
SM
MD
LG