لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۸

رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا پس از توفان سندی از سر گرفته می‌شود


باراک اوباما روز ۹ آبان‌ماه از مناطق توفان‌زده ایالت نیوجرسی دیدار کرد.
باراک اوباما روز ۹ آبان‌ماه از مناطق توفان‌زده ایالت نیوجرسی دیدار کرد.
پنج روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا و میت رامنی، نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری، پس از چند روز وقفه در کمپین‌های انتخاباتی خود به دلیل توفان سندی، فعالیت‌های انتخاباتی خود را از سر می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قرار است که میت رامنی، روز پنجشنبه، ۱۱ آبان‌ماه، برای از سر گرفتن فعالیت‌های انتخاباتی خود به ایالت ویرجینیا سفر کند و این در حالی است که باراک اوباما در این روز به ایالت‌های نوادا و کلرادو و روز ۱۲ آبان‌ماه نیز به اوهایو خواهد رفت.

باراک اوباما از هشتم آبان‌ماه و میت‌ رامنی از نهم آبان‌ماه فعالیت‌های تبلیغاتی خود را به دلیل توفان سندی متوقف کردند.

توفان سندی هشتم آبان‌ماه به سواحل شرقی آمریکا رسید. به گزارش آسوشیتدپرس، این توفان در آمریکا «بیش از ۷۰ کشته» برجای گذاشته و میلیاردها دلار خسارت وارد کرده است.

در عین حال گزارش‌ها حاکی است که هنوز «بیش از دو میلیون خانوار» در مناطق توفان‌زده بدون برق هستند.

رییس جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه، ۱۰ آبان‌ماه به همراه کریس کریستی، فرماندار جمهوری‌خواه نیوجرسی، از مناطق توفان‌زده ایالت نیوجرسی دیدن کرد.

به گزارش رویترز، کریس کریستی جمهوری‌خواه علیرغم اختلاف‌نظرهای سیاسی خود با باراک اوباما، روز چهارشنبه، عملکرد آقای اوباما برای برطرف کردن ویرانی‌های نیوجرسی را «عالی» خواند و از وی تقدیر و تشکر کرد.

باراک اوباما نیز در جریان این سفر ضمن تشکر از کریس کریستی، نحوه مواجهه وی با توفان سندی را «خارق‌العاده» توصیف کرد.

رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه، ششم نوامبر، برگزار خواهد شد. تا این لحظه بیش از ۱۹ میلیون نفر رأی خود را به صندوق انداخته‌اند.

در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نحوه شمارش آرا، نه بر اساس آرای مردمی سراسری که بر اساس آرای الکترال مربوط به هر ایالت است.

گزارش‌ها حاکی است که رقابت میان باراک اوباما و میت‌رامنی تنگاتنگ است. با این‌حال نظرسنجی‌های مختلف حاکی است که باراک اوباما با اختلافی اندک، از میت رامنی جلوتر است.

به گزارش آسوشیتدپرس، در ایالت کلرادو، برتری با جمهوری‌خواهان است، حال آن‌که در ایالت‌های فلوریدا،‌ آیووا، نوادا، کارولینای شمالی و اوهایو، دمکرات‌ها بر جمهوری‌خواهان برتری دارند.

این خبرگزاری تأکید می‌کند که طبق نظرسنجی‌ها، در ۹ ایالت آمریکا که نه کاملا دمکرات و نه جمهوری‌خواه هستند و به همین دلیل در این رقابت تنگاتنگ عرصه اصلی نبرد این دو کاندیدا به شمار می‌روند، برتری با دمکرات‌ها است.
XS
SM
MD
LG