لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۲

شرکت‌کنندگان در نشست «سرای اهل قلم» در تهران بازداشت شدند


مهدی خزعلی در حالی بازداشت شده است که به گفته خانواده‌اش، پیشتر گفته بود در صورت بازداشتش، دست به اعتصاب غذای خشک خواهد زد.
مهدی خزعلی در حالی بازداشت شده است که به گفته خانواده‌اش، پیشتر گفته بود در صورت بازداشتش، دست به اعتصاب غذای خشک خواهد زد.
گزارش‌ها رسیده از تهران حاکی است که نیروهای امنیتی روز سه‌شنبه، ۹ آبان‌ماه، به نشستی در «سرای اهل قلم» در تهران حمله کرده و شماری از شرکت کنندگان در آن را از جمله، مهدی خزعلی، مهدیه گلرو و اکبر امینی بازداشت کرده‌‌اند.

منابع آگاه به رادیو فردا گفته‌اند که روز سه‌شنبه، در نشست «سرای اهل قلم» که موضوع آن «اشغال سفارت آمریکا» بود، ماموران نیروی انتظامی در میان سخنرانی قاسم شعله‌سعدی، نماینده پیشین مجلس، وارد محل این همایش شده و شماری را بازداشت کردند.

به گفته این منابع، شمار دقیق افراد بازداشت شده مشخص نیست، اما وب‌سایت‌ کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، شمار بازداشت شدگان را «حدود ۵۰ تن» تخمین زده است.

این منابع آگاه به رادیو فردا گفته‌اند که بیشتر بازداشت‌شدگان آزاد شده‌‌اند، اما افرادی چون مهدی خزعلی، از منتقدین حکومت جمهوری اسلامی، مهدیه گلرو، فعال دانشجویی و اکبر امینی، فعال سیاسی، همچنان در بازداشت به سر می‌برند. افراد بازداشت شده تا این لحظه با خانواده‌های خود تماسی نگرفته‌اند.

طبق گزارش‌ها، از محل نگهداری مهدیه گلرو و اکبر امینی خبری در دست نیست ولی مهدی خزعلی به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است.

بازداشت مهدی خزعلی در حالی صورت گرفته است که به گفته خانواده وی، آقای خزعلی پیشتر گفته بود که در صورت بازداشت اش، از همان ابتدا به اعتصاب غذای خشک دست خواهد زد.

خانواده آقای خزعلی در گفت‌و‌گو با رادیو فردا نسبت به امکان اعتصاب غذای وی ابراز نگرانی کرده‌اند.

به نوشته وب‌سایت شخصی مهدی خزعلی، قرار بود که در نشست هشتم آبان‌ماه «سرای اهل قلم»، «ابعاد اشغال سفارت آمریکا از نظر حقوق بین‌الملل و پیامد‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی آن»، با حضور قاسم شعله سعدی و ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، برگزار شود.

با این حال به نوشته کلمه، نیروهای امنیتی در حالی که صورت‌های خود را پوشانده بودند به نشست سرای اهل قلم حمله کرده و شرکت‌کنندگان را با خود برده‌اند.

منابع آگاه به رادیو فردا گفته‌اند که معلوم نیست مأموران انتظامی برای این اقدام حکم قضایی داشته‌اند یا خیر.
XS
SM
MD
LG