لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۰

پوتین به ژرار دوپاردیو، بازیگر فرانسوی، تابعیت روسی داد


ولادیمیر پوتین (سمت راست) و ژرار دوپاردیو در موزه روسیه- سن پترزبورگ، ۲۰۱۰
ولادیمیر پوتین (سمت راست) و ژرار دوپاردیو در موزه روسیه- سن پترزبورگ، ۲۰۱۰
کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، با اعطای تابعیت به ژرار دوپاردیو، بازیگر مشهور فرانسوی، موافقت کرده است.

به گزارش روزنامه بریتانیایی گاردین، وب‌سایت ریاست جمهوری روسیه روز پنجشنبه، ۱۴ دی‌ماه در بیانیه کوتاهی اعلام کرد که ولادیمیر پوتین پای نامه اعطای تابعیت روسی به ژرار دوپاردیو را امضا کرده است.

ژرار دوپاردیو در انتقاد به تلاش دولت فرانسه برای افزایش مالیات برای افراد پردرآمد، گفته است که تابعیت فرانسوی خود را پس خواهد داد.

نماینده دوپاردیو از اظهارنظر درباره اینکه آیا این بازیگر نامی فرانسوی تابعیت روسیه را پذیرفته‌ است یا خیر، خودداری کرده است.

ژرار دوپاردیوی ۶۳ ساله در بیش از ۱۵۰ فیلم ایفای نقش کرده است.
ژرار دوپاردیوی ۶۳ ساله در بیش از ۱۵۰ فیلم ایفای نقش کرده است.
​دولت فرانسوا اولاند در تلاش است تا قانونی را به تصویب برساند که طبق آن کسانی که بیش از یکی میلیون یورو درآمد دارند، موظف به پرداخت ۷۵ درصد مالیات بر درآمد شوند.

دادگاه عالی فرانسه در ماه دسامبر با این لایحه مخالفت کرد اما دولت فرانسه گفته است که این لایحه را با تغییرات اندکی بار دیگر ابلاغ خواهد کرد.

ژرار دوپاردیوی ۶۳ ساله در اعتراض به این تلاش‌ها، اواسط دسامبر اعلام کرد که از تابعیت فرانسوی خود صرف‌نظر خواهد کرد.

طبق قوانین فرانسه یک فرد نمی‌تواند بدون تابعیت باشد و به همین دلیل پیش از پس دادن تابعیت خود باید به تابعیت کشور دیگری در بیاید.

با این‌حساب آقای دوپاردیو در صورت پذیرفتن تابعیت روسیه، کشوری که مالیات بر درآمد در آن ۱۳ درصد است، قانونا می‌تواند تابعیت فرانسوی خود را پس دهد.

ژرار دوپاردیو که در بیش از ۱۵۰ فیلم ظاهر شده است، اوایل دسامبر اعلام کرد که به روستای «نِشان» در بلژیک و در نزدیکی مرز فرانسه نقل مکان کرده است که به دنبال آن دولت فرانسه در اظهاراتی انتقاد‌آمیز، رفتار آقای دوپاردیو را «رقت‌انگیز» و در تضاد با وطن‌پرستی دانست.

این بازیگر نامی فرانسوی اواسط ماه دسامبر در نامه‌ای سرگشاده با رد این اظهارات گفت به این دلیل فرانسه را ترک کرده است که به باور او دولت فرانسه معتقد است افراد به دلیل موفقیت، خلاقیت و استعدادشان باید مجازات شوند.

وی که تاکید کرده است از زمانی که در ۱۴ سالگی وارد دنیای کار شده است مالیات داده است، افزود: «میهن ما دیگر مانند گذشته نیست... من دیگر دلیلی برای زندگی در فرانسه ندارم، با این‌حال همچنان به فرهنگ فرانسوی و مردم این کشور که احساسات مشترک بسیاری با آن‌ها دارم، عشق می‌ورزم.»
XS
SM
MD
LG