لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۳

رادان از جانشینی فرمانده پلیس «کنار گذاشته شد»


احمدرضا رادان سال ۱۳۸۸ به عنوان جانشین فرمانده پلیس ایران انتخاب شد.
احمدرضا رادان سال ۱۳۸۸ به عنوان جانشین فرمانده پلیس ایران انتخاب شد.
خبرگزاری‌های ایران روز دوشنبه گزارش دادند احمد‌رضا رادان از سمت جانشینی فرمانده نیروی انتظامی کنار گذاشته شده و حسین اشتری٬ رئیس پلیس اطلاعات امنیت کشور٬ جایگزین وی شده است.

خبرگزاری تسنیم٬ نزدیک به سپاه پاسداران روز دوشنبه پنجم خردادماه گزارش داد که اسماعیل احمدی مقدم٬ فرمانده نیروی انتظامی٬ طی حکمی حسین اشتری٬ رئیس پلیس اطلاعات امنیت ایران را به عنوان جانشین فرمانده نیروی انتظامی جایگزین احمدرضا رادان کرده است.

به گفته خبرگزاری مهر٬ طبق اطلاعات کسب شده قرار است آقای رادان همچنان در نیروی انتظامی فعالیت کند.

احمدرضا رادان سال ۱۳۸۷ به عنوان جانشین فرمانده پلیس ایران انتخاب شد. وی پیش از عهده دار شدن این سمت٬ برای مدتی فرمانده پلیس تهران و همچنین فرمانده پلیس خراسان بود.

احمدرضا رادان از جمله حامیان سرسخت طرح ارتقا امنیت اجتماعی و اخلاقی است. وی در سمت جانشینی فرمانده پلیس٬ در اجرای این طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش داشت.

طرح ارتقا امنیت اجتماعی و اخلاقی که سال ۱۳۸۶ به اجرا درآمد٬ از یک سو بر نظارت بر پوشش شهروندان٬ به ویژه زنان٬ تاکید دارد و از دیگر سو بر مقابله با بزهکاری و بازداشت افرادی تحت عنوان «اراذل و اوباش».

در عین حال در جریان اعتراض‌ها به نتایج انتخابات در سال ٬۱۳۸۸ اخباری درباره دست داشتن برخی از فرماندهان عالی‌رتبه نیروی انتظامی از جمله احمدرضا رادان و اسماعیل احمدی‌مقدم در شکنجه‌های بازداشتگاه کهریزک منتشر شده بود. این اتهام‌ها که از سوی این مقام‌ها رد شده است٬ هیچ‌گاه در سطوح قضایی به طور رسمی مطرح نشد.

ایالات متحده مهرماه ۱۳۸۹ احمدرضا رادان را به اتهام نقض حقوق بشر در جریان اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ در ایران٬ در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

به گفته خبرگزاری مهر مراسم تودیع و معارفه جانشین فرمانده نیروی انتظامی روز چهارشنبه هفتم خردادماه برگزار می‌شود.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرده که قرار است در برخی از مراکز پلیس‌های تخصصی و فرماندهان انتظامی چندین استان بزرگ تغییراتی صورت بگیرد.
XS
SM
MD
LG