لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۳

مذاکره رنو با فرانسه و آمریکا برای از سرگیری فعالیت‌هایش در ایران


عکس تزئینی است.
عکس تزئینی است.
گروه خودروسازی فرانسوی رنو می‌گوید برای از سرگیری کامل فعالیت‌هایش در ایران٫ به دنبال شریک مالی است و در عین حال در خصوص آغاز این فعالیت‌ها٬ با دولت‌های فرانسه و ایالات متحده در حال گفت‌و‌گو است.

به گزارش روز پنجشنبه ۲۹ خردادماه خبرگزاری رویترز٬ ژروم استول٬ از مدیران ارشد خودروسازی رنو٬ در جمع خبرنگاران گفته است: «آن‌چه به دنبال آن هستیم٬ یک شریک مالی است… تا بتوانیم با همراهی یکدیگر فعالیت‌هایمان در ایران را از سر بگیریم.»

وی همچنین افزوده است: «در تلاش هستیم تا شرایط خود را به آمریکا و فرانسه توضیح دهیم و بگوییم چه کار می‌خواهیم بکنیم٬ چگونه می‌خواهیم پیش برویم و چگونه می‌خواهیم این تجارت را به راه بیاندازیم.»

به گفته ژروم استول تا این لحظه تعدادی از بانک‌های ترکیه و شماری بانک بین‌المللی برای همکاری با فرانسه در این خصوص٬ ابراز علاقه کرده‌اند.

شرکت‌های صادر کننده خودرو به ایران نظیر پژو و رنو در سال‌های اخیر٬ در پی تحریم‌ها علیه ایران٬ همکاری با این کشور را قطع کرده بودند٬ مسئله‌ای که به گفته رنو٬ زیان هنگفتی را برای این خودروسازی به دنبال داشت.

با این‌حال به دنبال توافق هسته‌ای ژنو میان ایران و شش قدرت جهانی٬ راه برای بازگشت دوباره این شرکت‌ها به ایران باز شد.

در همین خصوص هیئت مدیران چندین شرکت خودروسازی بین‌المللی آذرماه سال گذشته برای شرکت در همایشی مرتبط به ایران سفر کردند.

پس از آن خودروسازی رنو بهمن‌ماه سال گذشته اعلام کرد که ارسال قطعات خودرو به ایران را از سر گرفته است و تاکید کرد که کاهش موقت تحریم‌ها علیه ایران امکان «حجم بسیار اندکی» از حمل و نقل قطعات برای مونتاژ خودرو در ایران را میسر کرده است.

این خودرو‌سازی آن زمان گفته بود که احتمال دارد تولید خودرو در ایران نیز تا اوایل تیرماه سال جاری وارد فاز عملیاتی شود.

به گفته رویترز رنو در تلاش است تا پیش از هجوم رقبایش به ایران٬ جایگاه پیشین خود در بازار خودروسازی ایران را به دست بیاورد و همکازی یا ایران خودرو و پارس خودرو را از سر بگیرد.
XS
SM
MD
LG