لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۹

سناتور آمریکایی: تاکید کنگره بر تحریم‌های تازه علیه ایران موثر بود


رابرت منندز می‌گوید در آمریکا همگی یک هدف را در خصوص ایران دنبال می‌کنند و تمایز در تاکتیک‌های مدنظر است.
رابرت منندز می‌گوید در آمریکا همگی یک هدف را در خصوص ایران دنبال می‌کنند و تمایز در تاکتیک‌های مدنظر است.
رابرت منندز٬ سناتور دموکرات آمریکایی در حمایت از تاکید کنگره بر امکان اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران٬ می‌گوید این رویکرد کنگره بود که مذاکرات را تا این مرحله پیش برد. وی ضمن اشاره به این مسئله تاکید کرده است که «جنگ‌افروز» نیست.

رابرت منندز٬ رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز چهارشنبه٬ ۷ اسفندماه٬ در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رویترز اظهار کرد که در کنگره٬ افرادی که حامی این بودند که در صورت لزوم٬ تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال شود٬ در اصل به دولت اوباما این امکان را دادند تا در مذاکرات به ایران یادآور شود که اگر مذاکرات به خوبی پیش‌نرود٬ کنگره آماده است تا تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال کند.

وی افزود: «به نظر من ما (کنگره) در جهت مثبتی حرکت کرده و توانستیم ایران را به این مرحله برسانیم.»

پیشتر تلاش‌هایی در سنای آمریکا برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران تحت برنامه‌ای با عنوان «ایران عاری از سلاح هسته‌ای» شکل گرفته بود که با واکنش انتقادی و هشدارهای دولت آن کشور روبه‌رو شد. باراک اوباما٬ رئیس جمهور آمریکا در این خصوص هشدار داد که در صورت تصویب این طرح٬ آن را وتو خواهد کرد.

دولت اوباما معتقد است که اعمال تحریم‌های بیشتر به مذاکرات هسته‌ای ضربه خواهد زد.

در همین راستا برخی در کاخ سفید حامیان تحریم‌های بیشتر علیه ایران را به جنگ‌طلبی متهم کرده‌اند. از جمله سخنگوی شورای امنیت ملی اخیرا اظهار کرد: «اگر برخی اعضای کنگره می‌خواهند که آمریکا [علیه ایران] دست به عملیات نظامی بزند٬ باید این مسئله را صادقانه با مردم آمریکا در میان بگذارند.»

رابرت منندز ۶۰ ساله در واکنش به این اظهارات روز چهارشنبه گفت: «باعث تاسف است که چنین اظهاراتی مطرح می‌شود. این نه به نفع دولت ماست و نه به نفع هدف نهایی ما که همان جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.»

وی تاکید کرد که هم‌فکران او و دولت هر دو یک هدف را در خصوص ایران دنبال می‌کنند و تنها تمایز آنها در تاکتیک‌های آنها است.
XS
SM
MD
LG