لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۱

میت رامنی: آنچه را که اوباما نتوانست، انجام خواهم داد


میت رامنی، نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا
میت رامنی، نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا
میت رامنی، نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات آینده آمریکا، روز پنجشنبه سوابق و دیدگاه‌های دولت اوباما را مسئول کندی احیای اقتصاد آمریکا دانست و گفت آنچه را که باراک اوباما نتوانست انجام دهد، به انجام خواهد رساند.

به گزارش روزنامه «لس آنجلس تایمز» میت رامنی، نهم شهریورماه، در مراسمی که در فلوریدا برگزار شد، ضمن پذیرش نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آینده ریاست جمهوری در سخنانی، به سیاست‌های باراک اوباما حمله کرد و گفت که رییس جمهور آمریکا به جای عملی کردن شعارهای چهار سال پیش خود، یعنی امیدواری و تحول، برای جامعه آمریکا «ناامیدی و تفرقه» به ارمغان آورده است.

میت رامنی، نامزدی حزب جمهوری‌خواه آمریکا را رسما پذیرفت
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:18 0:00


تمرکز اصلی سخنان میت رامنی روی سرعت کند احیای اقتصاد آمریکا بود که به نظر می‌رسد از نگاه رای دهندگان آمریکایی، موضوع اصلی در انتخابات آینده است.

میت رامنی روز پنجشنبه خود را فردی مستعد و با تجربه برای مقابله با بحران‌های اقتصادی معرفی کرد و وعده داد که پس از سال‌ها فشار و مشکلات اقتصادی آمریکا را به سمت رونق اقتصادی هدایت خواهد کرد.

او ناتوانی دولت اوباما را به سوابق و تجربه اندک وی و مشاورانش در امور اقتصادی نسبت داد و در مقابل از تجارب طولانی خود در عرصه فعالیت‌های اقتصادی دفاع کرد.

آقای رامنی باراک اوباما یک رییس جمهور «ناتوان و شکست خورده» دانست و او را با جیمی کارتر، رییس جمهور دموکراتی که تنها یک دوره در قدرت ماند، مقایسه کرد.

وی با اشاره به این‌که مردم آمریکا در سال‌های ریاست جمهوری باراک اوباما به حد کافی صبر کرده و انتظار کشیده‌اند، افزود: «اکنون زمان آن فرا رسیده که به این دوران پایان دهیم.»

آقای رامنی در بخش دیگری از سخنان خود در عین تقدیر از عملیات از میان برداشتن اسامه بن لادن، دولت باراک اوباما را متهم کرد که در عرصه سیاست خارجی ضعیف عمل کرده و در برابر دشمنان و رقبای آمریکا نرمش بیش از حد نشان داده است.

نامزد جمهوری‌خواهان، ضمن وعده برای بازسازی رهبری آمریکا در عرصه جهانی، قول داد در برابر برنامه اتمی ایران موضع سخت‌گیرانه‌تری اتخاذ کرده و در برابر روسیه نیز موضع انعطاف‌ناپذیری در پیش بگیرد.

این نامزد حزب جمهوری‌خواه همچنین در سخنان خود سعی کرد به تبلیغات اردوی باراک اوباما که میت رامنی را فردی از لایه‌های بسیار مرفه و ناآشنا با مشکلات مردم عادی توصیف می‌کند، پاسخ دهد.

منتقدان میت رامنی سوابق وی به عنوان مدیر ارشد موسسات مالی و اقتصادی را در شرایطی که بخشی از علل بحران اقتصادی، به گفته این منتقدان سوء مدیریت و طمع کاری همین افراد بوده است، یک نقطه ضعف بزرگ می‌دانند.

او همچنین در این مراسم شعارها و سیاست‌های سنتی حزب جمهوری‌خواه یعنی کاهش مالیات، کاستن از مقررات دولتی و مخالفت با سقط جنین و ازدواج همجنسگرایان را تکرار کرد.

گردهمایی حزب جمهوری‌خواه که به مدت سه روز در جریان بود، روز پنجشنبه به پایان رسید.

پس از این نوبت به گردهمایی بزرگ دموکرات‌ها می‌رسد که قرار است چندی دیگر، در ایالت کارولینای شمالی انجام شود.

انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ۱۶ آبان‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
XS
SM
MD
LG