لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۵

صالحی: طرابلس برای آزادی هفت ایرانی ربوده شده در لیبی تلاش کند


علی اکبر صالحی
علی اکبر صالحی
وزیر خارجه جمهوری اسلامی روز شنبه در تماس تلفنی با وزیر خارجه لیبی، خواستار تلاش برای آزادی هفت ایرانی ربوده شده در این کشور شد. سازمان هلال احمر اعلام کرده است که افراد ربوده شده از اعضای این سازمان هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر صالحی، ۲۸ مردادماه در تماس تلفنی با عاشور بن خلیل، وزیر خارجه لیبی، ضمن پیگیری وضعیت هفت تبعه ایرانی ربوده شده در لیبی، بر ضرورت تلاش برای آزادی و بازگشت فوری ‌آن‌ها به ایران تأکید کرد.

در این گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه لیبی نیز ابراز امیدواری کرد تا با ادامه اقداماتی که دولت لیبی در نظر دارد در راستای آزادی این افراد انجام دهد، هفت ایرانی مزبور هرچه زودتر به ایران بازگردند.

بنا بر گزارش‌ها این هفت ایرانی دهم مردادماه در شهر بنغازی لیبی توسط یک گروه مسلح ربوده شدند که به دنبال آن سازمان هلال احمر اعلام کرد که افراد ربوده شده عضو این سازمان هستند.

به گفته سازمان هلال احمر این افراد نهم مردادماه و با دعوت هلال احمر لیبی راهی این کشور شده بودند تا در مورد کمک‌های بشردوستانه گفت‌و‌گو و مذاکره کنند.

به دنبال ربوده شدن این افراد خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام مسئول در لیبی گزارش کرد که این هفت ایرانی، توسط گروه رباینده در خصوص فعالیت‌ها و اهداف این هفت ایرانی از سفر به لیبی و احتمال ارتباطشان با تبلیغ مذهب تشیع تحت بازجویی قرار دارند.

این مقام مسئول آن زمان تأکید کرده بود که ایرانیان ربوده شده مورد آزار و اذیت قرار نگرفته‌اند و پس از پایان تحقیقات آزاد خواهند شد.

۲۸ مردادماه حسن قشقاوی، فرستاده وزرات امور خارجه ایران به لیبی، با حضور در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه، گزارشی از مذاکره خود با طرف لیبیایی برای آزادی افراد ربوده شده ارائه کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا در این خصوص به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر آورده است که آخرین خبرهای رسیده از دولت لیبی و سایر منابع حاکی از «سلامت بودن» هفت ایرانی ربوده شده در لیبی است.
XS
SM
MD
LG