لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۴

«ضرب و شتم» خانواده ستار بهشتی در مراسم چهلم


ستار بهشتی ۹ آبان توسط پلیس سایبری ایران (فتا) بازداشت و پنج روز بعد در زندان درگذشت.
ستار بهشتی ۹ آبان توسط پلیس سایبری ایران (فتا) بازداشت و پنج روز بعد در زندان درگذشت.
رسانه‌های منتقد حکومت جمهوری اسلامی از ضرب و شتم خانواده ستار بهشتی در مراسم چهلم او که روز پنج‌شنبه، ۲۳ آذرماه، در گورستان رباط کریم تهران برگزار شد خبر داده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، در حالی که این مراسم رو به پایان بود، ماموران پلیس با هجوم به حاضران در مراسم، مادر ستار بهشتی، وبلاگ‌نویس مخالف حکومت ایران را که در زندان جان خود را از دست داد، مورد ضرب و شتم قرار دادند.

سحر بهشتی، خواهر ستار بهشتی، در گفت‌وگو با وب‌سایت خبری کلمه، ضمن تایید این اتفاق اظهار کرد که ماموران تلاش کرده‌اند برادر دیگر او را بازداشت کنند، اما در نهایت با وساطت حاضران در مراسم، او آزاد شده است.

خانم بهشتی همچنین اضافه کرد که مادر او از ناحیه پا به شدت آسیب دیده است و اعضای خانواده بهشتی از نظر روحی «در شرایط بسیار نامناسبی» هستند.

ستار بهشتی به‌واسطه فعالیت‌های اینترنتی خود در مخالفت با حکومت روز ۹ آبان توسط پلیس سایبری ایران، فتا، بازداشت شد و پنج روز بعد در زندان درگذشت.

گفته می‌شود که مرگ ستار بهشتی به دلیل ضرب و شتم شدید او حین بازجویی رخ داده است.

در این خصوص جمهوری اسلامی ضرب و شتم ستار بهشتی در زندان را تأیید کرده، اما در مورد علت مرگ وی اظهارات متفاوتی ارائه کرده است.

از جمله مهدی دواتگری، نماینده مجلس، «خودسری» پلیس را دلیل مرگ ستار بهشتی اعلام کرده است و این در حالی است که غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، دادستان کل کشور، می‌گوید که «هیچ نوع ضربه‌ای که منجر به فوت شده باشد» به ستار بهشتی وارد نشده است.

در پی مرگ ستار بهشتی، پلیس فتای تهران، ۱۱ آذرماه، به علت «ضعف در نظارت و رسیدگی به پرونده» ستار بهشتی، از سوی فرمانده نیروی انتظامی برکنار شد.

همچنین قوه قضاییه ایران اعلام کرده است که تاکنون چندین تن در ارتباط با این پرونده بازداشت شده‌اند که گفته می‌شود مسئول بازجویی از آقای بهشتی بوده‌اند.

بر اساس گزارش کلمه، مراسم چهلم ستار بهشتی با شرکت جمعیت اندکی در قبرستان رباط کریم برگزار شد، در حالی که از آغاز مراسم حضور نیروهای امنیتی محسوس بود.

در عین حال وب‌سایت خبری سحام‌نیوز نیز روز ۲۳ آذرماه گزارش کرد که ماموران کلانتری از خانواده ستار بهشتی خواسته‌اند پلاکارد مربوط به چهلمین روز مراسم این وبلاگ‌نویس را از جلو منزل بردارند، اما خانواده آقای بهشتی با این درخواست مخالفت کرده است.
XS
SM
MD
LG